کارگاه‌های شش روزه فیلمنامه‌نویسی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

تهران (پانا) - برای نخستین بار، مجموعه کارگاه‌های شش روزه فیلمنامه‌نویسی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در سیستان و بلوچستان برگزار شد و در انتها مقرر شد تا از میان هنرجویان، افرادی به انتخاب اساتید برای طی دوره‌ تکمیلی راهی تهران شوند.

کد مطلب: ۹۵۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه‌های شش روزه فیلمنامه‌نویسی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این کارگاه‌ها به مدت شش روز و به شکل فشرده در دوازده جلسه سه ساعته در انجمن سینمای جوانان سیستان و بلوچستان دفتر زاهدان به مدیریت واحد آموزش بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

«مازیار مشتاق گوهری» مسئول برگزاری این کارگاه‌ها گفت: مباحث مطروحه در این کلاس‌ها شامل ایده‌پردازی (با تدریس سعید عقیقی)، شخصیت‌پردازی در فیلمنامه (با تدریس محمد گذرآبادی) و ساختاردر نگارش فیلمنامه (با تدریس فریدون فرهودی) بود و کلاس‌ها در دو نوبت صبح و بعداز ظهر و در هر مقطع، طی چهار جلسه سه‌ساعته برگزار شد.

به گفته مشتاق‌گوهری،۴۱ هنرجو از سراسر استان سیستان و بلوچستان و از شهرستان‌های زابل، سراوان، ایرانشهر، چابهار، کنارک و زاهدان در این کارگاه‌ها حضور داشتند و هنرجویان شهرستانی در خوابگاه اساتید در کوی دانشگاه سیستان و بلوچستان مستقر شدند.

او گفت: برگزاری این کارگاه‌ها مگر با حمایت جدی «علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ممکن نبود. «سعید افراسیابی» مدیر واحد آموزش بنیاد سینمایی فارابی سرفصل‌های آموزشی را با توجه به نیازهای استان سیستان و بلوچستان به‌دقت انتخاب و کارگاه‌ها را از ابتدا تا انتها به‌طور جدی و دلسوزانه و با بهره‌گیری از اساتید برجسته به اجرا گذاشت.

مسئول برگزاری این کارگاه‌ها گفت: با دستور مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و با حمایت واحد آموزش این بنیاد، قرار بر آن شد تا از میان هنرجویان، پنج نفر به انتخاب اساتید بورسیه شوند تا دوره‌ای تکمیلی را در رشته فیلمنامه‌نویسی در تهران به اتمام رسانند و در پایان این دوره گواهی پایان تحصیل توسط بنیاد سینمایی فارابی به هریک از هنرجویان اعطا خواهد شد. البته به توصیه استادان ۱۵ نفر از میان ۴۱ نفر هنرجوی شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و این امکان وجود دارد تا با ایجاد شرایط لازم، تعداد به ۱۵ نفر ارتقا یابد.

او گفت: از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین استان کشور، سال‌هاست از نبود آموزش حرفه‌ای در سینمای داستانی رنج می‌برد، برپایی این دوره و شرکت و استقبال گسترده جوانان استان نتایج جالب‌توجهی به همراه داشت و در این راستا باید امیدوار بود با برنامه‌ریزی عملی دقیق و درازمدت، این آموزش‌ها به‌صورت پیوسته ادامه یابد. جوانان استان سیستان و بلوچستان که از محروم‌ترین استان‌های کشور با فاصله هزار و پانصد کیلومتری نسبت به پایتخت است، نیاز به توجه خاص و ویژه دارند که امیدواریم با بلندای نگاه فرهنگی مدیران دلسوزی همچون علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و حسین مسگرانی مدیرکل محترم اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان این اتفاق به بهترین نحو تحقق یابد.

مشتاق‌گوهری گفت: در پایان این کارگاه‌ها، استادان شش فیلمنامه را جهت حمایت تولید انتخاب و به انجمن سینمای جوانان- دفتر زاهدان ارائه کردند که این آثار قرار است با جذب حمایت و بودجه لازم از اداره کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان و در انجمن سینمای جوانان زاهدان تولید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار