برخورد قانونی پلیس با سرویس های بدون مجوز مدارس

یزد (پانا) - رئیس پلیس راهور استان یزداز صدور مجوز 60 هزار دستگاه وسیله نقلیه بعنوان سرویس مجاز مدارس خبر داد و افزود:پلیس با سرویس های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی بدون مجوز برخورد قانونی خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۵۵۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قانونی پلیس با سرویس های بدون مجوز مدارس

سرهنگ "رضا زارع" در ابتدای نشست خبری با اصحاب رسانه از محدودیت های ترافیکی که فردا یکشنبه 31 شهریور بدلیل رژه نیروهای مصلح در محل میدان امام حسین (ع) برگزار می شود خبر داد و افزود: مسیر رفت و برگشت بلوار کوثر از میدان امام علی(ع) و امام حسین(ع) ، کوچه ها و خیابان های منتهی به بلوار کوثر و بلوار شهید بهشتی از میدان مهدیه به میدان امام حسین (ع) مسدود است.

وی در ادامه بیان داشت: ضلع غربی امام حسین(ع)، فردا از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح بطور کامل و بلوار باهنر به سمت امام حسین(ع) مسدود است و تردد از طریق زیر گذر امکان پذیر است.

"زارع" از کنترل سرویس مدارس، روان سازی ترافیک و آرام سازی سرعت در جلو مدارس به طور ویژه در مهر ماه خبر داد و گفت: 60 هزار دستگاه دارای سرویس مجاز در مدارس هستند که مجوز خود را از شهرداری دریافت کرده اند اما تعدادی از آنها نیز بدون مجوز فعالیت می کنند که با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات مربوط به موتور سیکلت ها و عابرین پیاده است اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته ، 12 دانش‌آموز در مرکز استان و 4 دانش‌آموز در شهرستان ها فوت کردند و در 3 ماهه اول سال 98 نیز شاهد فوت 3 دانش‌آموز که 2 نفر با موتور سیکلت و 1 نفر عابر پیاده، بودیم.

وی از خانواده ها خواست تا حد امکان فرزندان خود را توجیه کنند که از موتور سیکلت استفاده نکنند و در صورت لزوم دوچرخه را جایگزین آن قرار دهند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: در سال 94 الی 96 شاهد کاهش 23 درصدی تصادفات عابرین پیاده بودیم و در اوایل سال جاری تصادفات عابرین پیاده به 35 درصد رسیده که در شهریور ماه 5 فوتی عابر پیاده داشتیم.

"زارع" آموزش کارمندان دولتی به طور مستمر و روزانه، آموزش رانندگان سرویس مدارس، آموزش خودروهای عمومی(آژانس، مینی بوس...) و... را از جمله اقدامات برای فرهنگ سازی ترافیکی عنوان کرد.

وی در ادامه 84 درصد متوفیان را عابرین پیاده و موتورسیکلت ها عنوان کرد و گفت: 40 درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده و 44 درصد آن مربوط به موتور سیکلت هاست.

ایشان بیشترین زمان حوادث رانندگی را 16 تا 20 شب اعلام کرد و گفت: خیابان امام، بلوار شهید بهشتی، خیابان سید گلسرخ ، بلوار بسیج و خیابان شهید رجائی بیشترین محل تصادف در استان است.

این مسئول بیان داشت: سن عابران پیاده فوتی زیر ۱۰ سال شش نفر و بالای ۵۰ سال نیز شش نفر بوده و در مجموع آمار فوتی های عابر پیاده در شش ماهه اول امسال ۱۹ نفر است.

رئیس پلیس راهور استان یزد از مجروح شدن ۳ هزار و ۳۲ نفر و کشته شدن ۵۶ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در معابر شهری طی 6 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ۲۸۰ نقطه حادثه خیز در شهرستان یزد شناسایی شده که البته رفع این نقاط زمان بر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار