وزیر آموزش و پرورش آرزوی دانش‌آموز مبتلا به سرطان را برای سفر به کربلا محقق کرد

تهران (پانا)‌ - پس از طرح آرزوی کودکی سرطانی برای سفر به کربلا به همراه معلمش در یک برنامه تلویزیونی، وزیر آموزش و پرورش هزینه‌های این سفر را تامین کرد.

کد مطلب: ۹۵۵۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش آرزوی دانش‌آموز مبتلا به سرطان را برای سفر به کربلا محقق کرد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در برنامه خبری در بخش بدون تعارف بیست و سی شبکه دوم سیما که جمعه شب پخش شد، معلمی فداکار و دانش‌آموزش مهمان این برنامه بودند. احسان موسوی، معلم فداکار ریگانی که در خانواده‌ای فرهنگی پرورش یافته و بزرگ شده است، در استان کرمان و در یکی از روستای مناطق محروم شهرستان ریگان به تدریس اشتغال دارد.

او درباره یکی از دانش‌آموزانش گفت این کودک با بیماری مواجه بود و غیبت‌های متعدد داشت به طوری که یک روز به مدرسه می‌آمد و چند روز غیبت داشت. این دانش‌آموز پس از پیچ‌خوردگی ساده پایش به دلیل نبود امکانات درمانی در محل، او را نزد درمانگرهای محلی می‌برند و اقدامات آنان باعث می‌شود یک پای این کوک لاغر و با عدم رشد مواجه شود. این وضع امکان بازی، ورزش و پیاده روی را از او سلب کرده بود و باعث می‌شد تا راه رفتن را برای او را سخت و دردناک شود که یکی از علت‌های غیبت متعددش هم این مساله بود.

معلم فداکار از غیبت‌های دانش‌آموزش نگران می‌شود، به دنبال درمان دانش‌آموز می‌رود که در اولین قدم و در آشنایی با خانواده یعقوب متوجه می‌شود که این دانش‌آموز یتیم است و در خانه‌ای کپری با حداقل تجهیزات زندگی می‌کنند. موسوی برای درمان دانش‌آموزش از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های شهرستان بم و کرمان شروع می‌کند و سپس به بیمارستان‌های تهران مراجعه می‌کند و همه این مراحل و درمان‌ها را با هزینه‌های شخصی خود یا کمک‌های خانواده و اقوام انجام می‌دهد.

معلم فداکار بعد از ازدواجش و درست زمانی که با همسرش برای ماه عسل قصد عزیمت به مشهد مقدس را دارند با تلفنی که از بیمارستان تهران برای عمل پای یعقوب می‌شود، ماه عسلش را لغو می‌کند و با یعقوب به تهران می‌روند تا پای وی را عمل کنند و در این راه با حمایت و همراهی همسرش کادوهای پای تختی ازدواجشان را هم برای عمل پای یعقوب اختصاص می‌دهد.

پای یعقوب بعد از شش ماه از عمل صاف می‌شود و مانند سایر کودکان می‌تواند به بازی و ورزش بپردازد اما پس از مدتی بعد از عمل پای یعقوب، پزشکان متوجه تومور بدخیم سرطانی در پای وی می‌شوند و بعد از این تشخیص، یعقوب به مدت سه سال تحت مداوای درمان سرطان بدخیم و شیمی درمانی قرار می‌گیرد و در حال حاضر در انتظار پاسخ پاتولوژی از توده سرطانی پایش است تا ادامه روند درمان خود را پیگیری کند.

موسوی، معلم یعقوب می‌گوید با تمام سختی‌ها و هزینه‌هایی که در راه درمان یعقوب طی کرده‌ام، اما هنوز حاضرم تا هر هزینه‌ای را برای بازگشت سلامتی یعقوب انجام دهم و از خیران و مردم خواست تا به کمک مردم در مناطق محروم برسند و با مشکلات و مصائب این مردم آشنا شوند. او می‌گوید بسیاری از همکارانش که در مناطق محروم درس می‌دهند، با مشکلات و مصائب دانش‌آموزانشان آشنا هستند اقدام به کمک به دانش‌آموزان می‌کنند و حتی از هزینه لباس فرزندانشان کسر می‌کنند و به کمک دانش‌آموزان‌شان می‌روند.

یعقوب از دردناکی پایش قبل از عمل می‌گفت و اینکه هر وسیله‌ای که به پایش می‌خورد درد شدیدی احساس می‌کرد و باعث شده بود تا نتواند مانند کودکان دیگر خوب راه برود یا به بازی و ورزش بپردازد.

این دانش‌آموز که از بیماری سرطان بدخیم خودش آگاهی داشت و بیماری نتوانسته است بر او چیره و روحیه‌اش را ضعیف کند در بیان آرزوی خودش گفت که دوست دارم با معلمم به کربلا بروم و حرم امام حسین(ع) را زیارت کنم و از عشق و علاقه‌ام به امام حسین(ع) در حرمش را به او بگویم.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، پس از دیدن این برنامه و درد و رنج‌هایی که این کودک کشیده است تصمیم به تحقق آرزوی این دانش‌آموز می‌گیرد و هزینه‌های سفر یعقوب به همراه معلم فداکارش را به کربلا تامین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار