اجرای ۱۱۰۰ برنامه در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته دفاع مقدس

شهرکرد(پانا) - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه عمومی و مشترک در قالب ۶۷برنامه شاخص در سطح استان توسط ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۵۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۱۱۰۰ برنامه در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته دفاع مقدس

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با بیان اینکه در آستانه سی‌ونهمین سالگی هفته دفاع مقدس هستیم، اظهار کرد: هرچه امروز داریم از برکات دفاع مقدس و شجاعت جوانان و رزمندگان است و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون پاک شهیدان است.

وی افزود: سرعت رشد عملی کشور ما ۱۱ برابر میانگین جهان است و جزء هشت کشور قدرتمند دنیا هستیم همچنین در فناوری رتبه شش را کسب کرده‌ایم و همه این‌ها به برکت خون شهدا است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ستاد دفاع مقدس در هشتم مردادماه به ریاست استاندار و معاون سیاسی و به تبعیت از آن ستاد شهرستانی نیز در همه شهرستان‌ها تشکیل شد و همچنین ۱۱ کمیته اجرایی نیز در ذیل این ستاد استانی تشکیل شد که تا کنون جلسات متعددی در شهرستان‌ها برگزار شده است، ادامه داد: شعار محوری امسال «ماپیروزیم» است که برگرفته از سخنرانی مقام معظم رهبری و نتیجه پیروزی‌ در همه عرصه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نکته‌ای که امسال باید به آن توجه کرد تبیین بیانیه گام دوم بخصوص برای دانشجویان و دانش‌آموزان است، ادامه داد: هفته دفاع مقدس سال جاری از یکشنبه ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و هر روز این هفته با عنوانی نامگذاری شده است که متناسب با نام روز برنامه‌هایی را در سطح استان، بخش‌ها و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

ذوالفقاری افزود: هزار و ۱۰۰ برنامه عمومی و مشترک در قالب ۶۷برنامه شاخص در سطح استان توسط ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا خواهد شد که مهمترین آن‌ها رژه نیروهای مسلح و نمایش اقتدار نظامی در نخستین روز هفته دفاع مقدس است.

وی به دیگر برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری ۳۰ نمایشگاه کتاب و عکس در ۳۰ مدرسه در قالب طرح کشوری هزار مدرسه، رو نمایی از تندیس شهید خلبان نعمت‌الله اکبری، بازخوانی عملیات دفاع مقدس، اعزام راویان به ادارات، اجرای طرح« نهضت خاطره ‌گویی» برای نخستین بار در استان که در طول سال نیز ادامه خواهد داشت، تقدیر از سربازان در سطح استان، برگزاری ویژه برنامه عصر خاطره و شعر، برپایی یادواره شهدا، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در چهارم مهرماه همزمان با سراسر کشور، تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و ... از جمله برنامه‌های است که در هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرا خواهند شد.

وی به رونمایی از کتاب در این هفته اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب رونمایی شد که این تعداد در سال جاری به ۵۰ عنوان کتاب ارتقاء پیدا کرده است که شش جلد از این کتب درهفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سرهنگ ذوالفقاری در ادامه به سه عنوان برنامه عمده بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۶۰ درصد از پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس که از سال ۸۲ افتتاح شده است و شامل پیشرفت فیزیکی نمای ساختمان می‌باشد به بهره برداری رسیده است، و فاز اول این مرکز فرهنگی که شامل نمای ساختمان و طبقه اول آن است نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بخش عمده فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محوطه این مجموعه است که مساحت آن به پنج هکتار است و با همکاری شهرداری باغ موزه دفاع مقدس آماده خواهد شد.

سرهنگ ذوالفقاری پیشرفت محتوای دفاع مقدس را برنامه دوم این بنیاد دانست و اظهار کرد: در این رابطه جلسات متعددی برگزار شده است که ادارات مختلف نقش و جایگاه خود را در تبیین دفاع مقدس مشخص کرده‌اند که بخش محتوایی این مرکز فرهنگی را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان آماده سازی دانشنامه دفاع مقدس را که سندی معتبر برای آیندگان است را برنامه سوم این بنیاد دانست و تصریح کرد: این دانشنامه چند بخش جغرافیایی-نظامی، اشخاص- شهدا و اجتماعی و فرهنگی را دارد که هر بخش خود زیرمجموعه‌های را دربر می‌گیرد که در حال آماده‌سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار