صادرات صنایع کاشان به رقم 265 میلیون و هشتصد هزار دلار رسید

کاشان (پانا) - فرماندار شهرستان کاشان گفت: در پنج ماه اول سال جاری معادل ۲۶۵ میلیون و هشتصد هزار دلار صادرات به ۱۹ کشور دنیا داشتیم که رشد۷۵ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

کد مطلب: ۹۵۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
صادرات صنایع کاشان به رقم  265 میلیون و هشتصد هزار دلار رسید

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: شهرستان کاشان دارای سه شهرک صنعتی فعال، چهار ناحیه صنعتی و هشت منطقه صنعتی است که بیش از ۲۰۰ نوع محصول را تولید می کنند.

وی تاکید کرد: در پنج ماه نخست سال جاری،برای ۷۶۷ نفر اشتغال ایجاد شده است که افزایش سه و نیم برابری اشتغال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بوده است وهمچنین شاهد کاهش ۲۰درصدی بیکاری در این مدت بودیم .

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته، بازگشت بیش از ۱۰ واحد صنعتی به عرصه تولید منجر به برگشت به کار دو هزار نفر در این شهرستان شد و مقدمات استخدام ۸۰۰نیروی کارجدید توسط شرکت ریسندگی برنامه ریزی شده است.

فرماندار شهرستان کاشان تصریح کرد: این شهرستان از نظر مجوزهای صادر شده در حوزه صنعت، رتبه ۲۷ کشوری، از نظر تعداد شاغلان صاحب رتبه ۲۴ کشوری و از لحاظ میزان سرمایه گذاری، رتبه ۲۲ کشوری را دارا است.


وی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام مثل منطقه ویژه اقتصادی و ندامتگاه جدید کاشان، ایمن‌سازی و تامین روشنایی آزاد راه کاشان - قم - اصفهان و افزایش امنیت راه‌های منتهی به این شهرستان و توسعه صنعت گردشگری را از اولویت‌های نیمه دوم سال‌جاری ذکر کرد.


فرماندار کاشان، اجرای کمربندی کاشان- آران‌وبیدگل، توجه ویژه به صنعت فرش، اجرای طرح حرم تا حرم و ارتقای سطح دانش و رفاه کارکنان دولت در شهرستان به عنوان مهمترین سرمایه کشور را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد.

وی گفت: در یک سال گذشته، بیش از ۶۵۰ دیدار چهره به چهره با مردم و ۲۴ نوبت نشست مردمی در مساجد با حضور برخی از رییس دستگاه های اجرایی و عمومی داشتیم که بیش از ۶۰ درصد این مصوبه های اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: حضور در روستاهای شهرستان و برنامه ریزی برای تحقق توسعه پایدار روستایی 43 مورد، ۱۴ جلسه میز خدمت، یک نوبت مرکز سامد، بیش از ۷۲ مورد بازدید سرزده از اداره های شهرستان، ۱۹ مورد نشست با سازمان های مردم نهاد از دیگر اقدامهای فرمانداری بوده است.

مرتضایی گفت: با هدف رونق تولید، ۲۲ جلسه کارگروه رفع موانع تولید و ۵۵ مورد حضور در مراکز صنعتی داشتیم که حاصل آن، ایجاد اشتغال یک هزار و 845 نفر بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار