کم توجهی مسئولان نسبت به وظایفشان سبب افزایش فساد می‌شود

شیراز(پانا)- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه کم توجهی مسئولین نسبت به وظایفشان سبب افزایش فساد می‌شود اضافه کرد: مدیرجدیدی که در سطح استان منصوب می‌شود باید در مدتی کوتاه خودش را نشان بدهد.

کد مطلب: ۹۵۴۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کم توجهی مسئولان نسبت به وظایفشان سبب افزایش فساد می‌شود

سید محمد هاشمی مقدم در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک فارس که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، اعضای شورای قضایی و دستگاه های اجرایی و امنیتی این استان امروز ساعت ۹ صبح در سالن شاهچراغ (ع) دادگستری فارس برگزار شد بیان داشت: اگر توانستیم از مسئولیتی که به ما سپرده شده درست استفاده کنیم در پایان مسئولیت شور و خوشحالی در دل ما موج خواهد زد و اگر در یک جا دل کسی را شکستیم و کوتاهی کردیم قطعا از آن به بعد دلی غمگین و وجدانی ناراحت خواهیم داشت.

او با بیان اینکه یکی از موارد مهمی که در ابلاغ انتصاب رهبر معظم انقلاب برای رئیس قوه قضاییه بیان شد بحث فساد ستیزی بوده است گفت: امروز همه مدیران باید در بحث مبارزه با فساد تمام توان خود را بگذارند.

هاشمی مقدم ادامه داد: در دوره ی جدید که آیت اله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه منصوب شد و به دنبال آن جناب آقای خدایان به عنوان رئیس ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد دوره ی بسیارحساس و مهمی است؛ در همین دوره‌ کوتاه مصاحبه ها و نظرسنجی های گرفته شده با مردم حاکی از این است که یک امید بزرگ دردل مردم ایجاد شده است و همه مردم منتظرند که اگر نابسامانی بوده است با پیگیری مدیران برطرف شود.

او اضافه کرد: ما از جهت مالی در شرایط خوبی نیستیم که برای کارمندان اداره ثبت جبران بسیاری از خدمات را انجام دهیم اما نشستن مدیران پای درد و دل کارمندان سبب آرامش کارمند می‌شود و کارمند به این باور می‌رسد که مدیری همراه؛او را یاری می‌کند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: ثبت یکی از سلسله‌های مهم در قوه قضاییه است که اگر ثبت اسناد و املاک کشور وظایفش را به خوبی انجام دهد و در راستای تثبیت مالکیت آرامش لازم را در جامعه ایجاد کند موجب خواهد شد دعواها و اختلافات ملکی و پرونده هایی که در قوه قضاییه تشکیل میشود کاهش نسبی پیدا کند.

هاشمی مقدم با بیان اینکه در بحث خدمت به مردم نارضایتی زیاد وجود دارد گفت: در طول دهه اخیر ،سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت خدمت بهتر و تثبیت مالکیت الکترونیکی تمام تلاش خود را گذاشته است.

او همچنین با بیان اینکه نا آشنایی مردم در مراجعه به دفاتر ثبت موجب شده که انبوهی از پروندهای قضایی با این موضوعات شکل بگیرد گفت: در حال حاضر مردم نسبت به مراجعه به دفاتراسناد رسمی نسبت به تثبیت مالکیتشان و حفظ اموالشان مطلع نیستند.

در انتهای این مراسم از زحمات مدیر کل پیشین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس تقدیر و به سمت مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد؛سید مهدی هاشمی نیز به عنوان مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک فارس معرفی شد.

خبرنگاز:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار