عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: اکو کاردیوگرافی روش تشخیص آنومالی قلب جنین است

تهران (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اکو کاردیوگرافی را روش تشخیص آنومالی قلب جنین عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: اکو کاردیوگرافی روش تشخیص آنومالی قلب جنین است

بهناز مرادی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره هدف برگزاری کنفرانس یک روزه رادیوگرافیک قلب جنین به پانا گفت: هدف از این کنفرانس آشنایی با آنومالی‌های قلبی جنین است زیرا این موضوع یکی از شایع‌ترین آنومالی‌هایی هستند که تشخیص داده نمی‌شوند.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از این آنومالی‌ها بعد از تولد تشخیص داده می‌شوند و از آنجایی که اسکرین آنومالی‌های جنین و غربالگری به عهده رادیولوژیست‌هاست، لازم است این همکاران آشنایی لازم داشته باشند تا بتوانیم تشخیص بهتری برای این موضوع داشته باشیم.

دبیر علمی کنفرانس یک روزه رادیوگرافیک قلب جنین افزود: در این صورت اگر تشخیص آنومالی نشان از شدید بودن داشته باشد، مادران می‌توانند وقت مناسبی برای گرفتن مجوز سقط داشته باشند.

مرادی در ادامه گفت: آنومالی یک اخطار ساختاری مادرزادی است که از نظر ساختاری قلب جنین شکل نگرفته و دچار آنومالی شده است.

وی همچنین اکو کاردیوگرافی را روش تشخیص آنومالی قلب جنین عنوان کرد و گفت: این موضوع کمک می‌کند آشنایی با انواع آنومالی‌ها بیشتر شود تا بتوانیم هرچه زودتر آن را تشخیص دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اینکه مادران دیابتی و بیماران قلبی برای تشخیص آنومالی قلب جنین چه اقدامی باید انجام دهند اشاره کرد: در این صورت این ریسک آنومالی برای جنین نیز وجود دارد زیرا بحث خون رسانی در طول بارداری کم است و بچه کوچک به دنیا می‌آید. افزایش ضخامت قلب جنین در این صورت اتقاق می‌افتد که ضرورت غربالگری سلامت آنان باید در دو نوبت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار