برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفتمان‌سازی پیشرفت علمی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی

پناهی‌روا: قطعاً بهترین سرمایه برای پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی اجرای بیانیه گام دوم، دانش‌آموزان و جوانان ما هستند

تهران (پانا) - کارگاه‌های آموزشی گفتمان پیشرفت علم و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پناهی‌روا: قطعاً بهترین سرمایه برای پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی اجرای بیانیه گام دوم، دانش‌آموزان و جوانان ما هستند

در این کارگاه‌ها درباره پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف بین دانش‌آموزان و مدرسان این کارگاه‌ها بحث و گفت‌وگو شد. مدرسان در این کارگاه‌ها خطرات و زورگویی‌های نظام سلطه را برای دانش‌آموزان تشریح کردند. همچنین مدرسان با بیان راهکارهای مختلف بر توانمندی و ظرفیت دانش‌آموزان در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند.

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و مدرسان در این کارگاه‌ها درباره اتفاقات ۱۳ آبان با هم به گفت‌وگو پرداختند. پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی و‌ موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف موضوع مورد توجه دانش‌آموزان بود که به موارد مختلفی در این زمینه اشاره شد.

در این کلاس‌ها رشادت‌های شهدا و مجاهدان کشورمان در جریان جنگ تحمیلی بازخوانی و یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد.

محمدرضا نجفی، مدرس کارگاه و دکترای مهندسی مکانیک به خبرنگار پانا گفت: دانش‌آموزان آگاهی خوبی از مسائل کشور و اولویت‌های کشورمان دارند و روز به روز آرمان‌های آن‌ها تقویت شده است. وضعیت مطالبه‌گری آن‌ها نیز بهتر شده است.

او افزود: اگر روزهای اول کاری مجلس دانش‌آموزی را با امروز مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که رشد چشمگیری در میان دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده است. این رشد از آنجا ناشی می‌شود که این دانش‌آموزان دغدغه‌های خود را در جایی بیان می‌کنند.

نجفی گفت: وقتی دانش‌آموزان می‌توانند دغدغه‌های خود را در سطح کلان در جایی مطرح کنند این باعث شکل‌گیری و رشد هویت آن‌ها می‌شود و مطمئنا وقتی به مرحله دانشجویی می‌رسند این مطالبه‌گری آن‌ها تقویت خواهد شد و اگر فردا به مسئولیتی اجتماعی دست یافتند باعث می‌شود که بتوانند براساس همین دغدغه‌ها مسئولیت خود را انجام دهند.

همچنین زهرا پناهی‌روا، رییس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی درباره اهداف برگزاری این کارگاه‌ها به خبرنگار پانا گفت: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب و مخاطب قرار دادن جوانان، قطعاً بهترین سرمایه برای پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی اجرای بیانیه گام دوم، دانش‌آموزان و جوانان ما هستند که باید بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد. بهترین کسانی که ما می‌توانیم بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم و باید سرمایه‌گذاری کنیم نسل جوان و نسل پنجم انقلاب است و اولین اقدام ما نسبت به آن‌ها باید آگاهی‌بخشی به نسل پنجم انقلاب و در این میان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به عنوان سفیران و نمایندگان جامعه دانش‌آموزی باشد.

پناهی‌روا ادامه داد: می‌توانیم با سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان و با تبیین موضوعات مختلف، برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌ها و همایش‌‌های متعدد و به ویژه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای آن‌ها، همه این موضوعات را از طریق همین نمایندگان به دیگر دانش‌آموزان و در واقع به کف مدرسه ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار