امام جمعه نهبندان : توجه به جوانان ، اصل کاری نهاد نماز جمعه

نهبندان (پانا)- امام جمعه شهرستان نهبندان گفت: نهاد نماز جمعه یکی از مجموعه هایی است که در آن میتوان فرد را با شیوه های مختلف با مباحث اعتقادی آشنا کرد و یکی از اصول نهاد نماز جمعه ، اهتمام ورزیدن به جوانان است.

کد مطلب: ۹۵۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه نهبندان : توجه به جوانان ، اصل کاری نهاد نماز جمعه

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه شهرستان نهبندان در گفت وگو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی به نقش ائمه جمعه در ترغیب جوانان به مباحث دینی اشاره کرد و گفت: در صورتی که مرجع روحانی بتواند با دانش آموز ارتباط برقرار کند ، میتواند وی را به دین جذب کند.

حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: نهاد نماز جمعه یکی از مجموعه هایی است که در آن میتوان فرد را با شیوه های مختلف با مباحث اعتقادی آشنا کرد و یکی از اصول نهاد نماز جمعه ، اهتمام ورزیدن به جوانان است.

امام جمعه نهبندان با اشاره به نقش الگویی پیامبر (ص) برای افراد گفت: طبق نص قرآن ، می بایست پیامبر را به عنوان الگوی تمام و کمال پذیرفت و فردی که بتواند این مهم را در زندگی عملی کند، سعادتمند خواهد شد.

وی افزود: فقها، علما و شهدایی که راه امام و رهبری را پیمودند و پشت سر امام زمان خود ایستادند نیز میتوانند از دیگر الگوهای برتری باشند که به جوانان معرفی می شوند.

حجت الاسلام خزاعی گفت: ثمره انتخاب الگوهای مناسب برای زندگی این است که فرد از راه های کج دور خواهد شد و به سمت سعادت دنیوی و اخروی حرکت خواهد کرد.

رئیس کمیته همکاری های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان نهبندان با اشاره به برگزاری کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: هدف از اجرای چنین برنامه هایی ، استفاده از نظر صاحب نظران در حوزه تعلیم و تربیت دینی است.

وی در پایان گفت: این گونه گردهمایی ها موجب شور و مشورت میان روحانیت و مسئولین آموزش و پرورش می شود که باعث تسهیل و تقویت تعلیم و تربیت دینی می شود.

خبرنگار پانا: سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار