آمادگی مدارس استان یزد برای آغاز سال تحصیلی جدید

یزد(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۱۴ هزار نفر از فرهنگیان و معلمان استان در روز اول مهر ماه از دانش آموزان در مدارس استقبال می کنند .

کد مطلب: ۹۵۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی مدارس استان یزد برای آغاز سال تحصیلی جدید

" عباسعلی دانافر" درجمع خبرنگاران پانا با تبریک سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت افزود: تمام مدارس استان در روز اول مهر ماه پذیرای دانش آموزان است و سعی خواهیم کرد در آغاز مهر حتی در دورترین مناطق استان هیچ دانش آموزی بدون معلم نباشد.

" دانافر" به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد پروژه مهر برای فراهم آوردن زمینه بازگشایی مدارس و آغاز پر نشاط سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ستاد پروژه مهر استان با همراهی شورای آموزش و پرورش و با رویکرد استفاده حداکثری از توانمندی های درون و برون سازمانی، زمینه بازگشایی مدارس را فراهم کرده است.

وی از سازماندهی قریب ۲۶۹ هزار دانش آموز در افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس خبر داد و افزود: این دانش آموزان در ۲هزار و ۱۰۶ مدرسه در نواحی، شهرستان ها و مناطق ۱۴ گانه استان تحصیل خواهند کرد.

ایشان با یادآوری این نکته که ۳۲ درصد مدارس استان در مناطق روستایی قرار دارد افزود: ۷۳ مدرسه روستایی استان با جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز اداره می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد سیاست های کلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را تلاش برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: امسال نیز همچون سال گذشته سند تحول بنیادین گفتمان حاکم و غالب آموزش و پرورش است و هیچ برنامه و سیاستی که مغایر با این سند باشد در آموزش و پرورش جایی ندارد.

" دانافر" توجه به تربیت در ساحت‌های ۶ گانه را از دیگر سیاست های آموزش و پرورش بر شمردو افزود: معلمان و مربیان وظیفه هدایت و تربیت دانش آموزان را در این ساحت ها به عهده دارند. وی با یادآوری این نکته که دانش آموزان در دوره ابتدایی باید کودکی کنند افزود: رویکرد ما در دوره ابتدایی شادی ، نشاط و شادابی کودکان با رعایت اصول اخلاقی و ارزش هاست.

" عباسعلی دانافر" با تاکید بر ممنوعیت آزمون ها و کتاب های کمک درسی در دوره ابتدایی گفت: به مدیران مدارس متوسطه هم تاکید کرده ایم به هیچ وجه دانش آموزان را مجبور به خرید کتاب‌های کمک درسی نکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید بر جذب حداکثری نوآموزان در مراکز پیش دبستانی ، توجه به بحث تحرک پذیری و کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی به ویژه در مدارس دخترانه و مناطق کمتر توسعه یافته را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار