ساماندهی الکترونیکی سرویس مدارس در کازرون

کازرون (پانا) – مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان کازرون از ساماندهی الکترونیکی سرویس مدارس این شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس دستورالعمل وزارتی مبنی بر الکترونیکی شدن روند سرویس مدارس و الگو برداری از طرح سامانه‌ای سرویس در شیراز، مراحل زیر بنایی سامانه‌ای مهیا شده و رانندگان متقاضی سرویس مدرسه گزینش شده‌اند و تاییدیه‌های مربوط به صلاحیت را اخذ کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۴۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی الکترونیکی سرویس مدارس در کازرون

حمید نوروزی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که با مدیرعامل شرکت حمل و نقل شهرداری کازرون انجام شد، شهرداری، شرکت‌هایی را به آموزش و پرورش معرفی کرد و بعد از گفتو‌ گو های انجام شده با همکاران، چهار شرکت پذیرفته شدند. آموزش و پرورش قرارداد هایی با این چهار شرکت تنظیم کرد که دانش آموزان به صورت ایمن، از خانه تا مدرسه و از مدرسه تا خانه جا به جا شوند.

وی گفت: با بررسی‌های انجام شده تا به امروز هفتاد راننده مینی بوس و دویست راننده سواری با ماشین شخصی خود در این ناوگان قرار گرفته اند. انتظار می رود حدود سه هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان کازرون متقاضی سرویس باشند.

او افزود: ما به سرویس مدارس به عنوان یک مدرسه سیار نگاه می کنیم، که دانش آموزان در آن نکات آموزنده‌ای یاد می‌گیرند، زیرا رانندگان با رعایت نکات ایمنی مانند: صحبت نکردن با تلفن همراه، سبقت نگرفتن، رعایت ادب با افراد و ... در حین رانندگی می توانند الگویی برای دانش آموزان باشند و در آینده شاهد رانندگی کردن این نسل با رعایت نکات ایمنی باشیم.

وی اضافه کرد: هدف این سامانه، کم شدن دغدغه مردم با موضوع سرویس مدارس است و بهتر است والدین برای فرزندان خود با ثبت نام در این سامانه تقاضای سرویس فرزندان خود را ثبت نمایند، زیرا دانش آموزان را با آرامش خاطر و اطمینان کامل با نظارت آموزش و پرورش شهرستان کازرون به مدرسه و منزل سالم تحویل دهند. همه روزه دفاتر این شرکت ها باز است و آماده ی خدمت رسانی به مردم شهرستان کازرون است و هر شرکت، مدارس بخصوصی دارد و مدارس در بین شرکت‌ها تقسیم بندی شده اند و از طرف شرکت با والدین دانش آموزان تماس حاصل می‌شود و در صورت نیاز به سرویس، خانواده ها مراحلی را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: به هر دلیلی اگر روزی ماشینِ راننده خراب باشد، مدیر عامل شرکت مربوط به دانش آموزان، ماشینی جایگزین می کند تا باعث نگرانی مدرسه و خانواده ها نشود. اگر راننده‌ای بخواهد از این سامانه خارج شود، باید از یک ماه قبل به صورت کتبی به شرکت ها اعلام نماید.

وی در پایان، از همکاری مدیریت آموزش و پرورش کازرون و شورای معاونین، فرماندار کازرون، شورای شهر کازرون، شرکت حمل و نقل شهرداری کازرون، اداره راهنمایی و رانندگی، نیرو ی انتظامی و مدیران شرکت های حمل و نقل دانش آموزی که در این راستا همکاری لازم را انجام داده اند تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار