مجتبی هاشم زاده

گردهمایی کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی اداره کل استان فارس در جهرم برگزار شد

جهرم (پانا) - گردهمایی کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی اداره کل استان فارس با حضور مدیر کل آموزش و پرورش فارس، روسا و مسئولین ادارات آموزش و پرورش و دانشگاههای علوم پزشکی جهرم، فسا، لار، گراش، ششده، شیبکوه و جویم با موضوع بررسی و امضاء تفاهم نامه بین بخشی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و بررسی طرح عاری از پوسیدگی دندان دانش آموزان در جهرم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی اداره کل استان فارس در جهرم برگزار شد

در این گردهمایی ضمن بررسی چالشها، مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح ها و تفاهم نامه ها، نسبت به اجرای صحیح این طرح در مدارس استان بحث و تبادل نظر شد و مسئولان ادارات آموزش و پرورش و دانشگاههای علوم پزشکی، مشکلات زیرساختی،کمبود نیروی انسانی و امکانات و آموزشهای مورد نیاز و نیز هزینه های جانبی را از اصلی ترین مشکلات اجرای این طرح دانستند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، مهمترین گام پیشگیری در حوزه بهداشت جامعه را شروع پیشگیری از مدارس دانست و توجه ویژه به حوزه سلامت مدارس را آغازی برای ایمن سازی جامعه در برابر تهدیدات حوزه سلامت و پیشگیری از آسیبها برشمرد.

علی عسکر نجفی ضمن بررسی آمار بالای مشکلات جسمی در بین دانش آموزان به علت سطح پایین آگاهی، فکر جهادی و تلاش ویژه در زمینه رفع نیازهای بهداشتی و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را خواستار شد و آموزش را موضوع مهم در بحث پیشگیری در حوزه سلامت دانست.

او پیوند بین خانواده ها و مدارس و اجرای آموزش خانواده را مهمترین راهکار ازبین بردن هرنوع آسیب پیش رو در مدارس دانسته و بیان داشت استفاده از ظرفیتهای سایر نهادها و ارگانها و خیران مدرسه یار را یکی از مهمترین عامل موفقیت در اجرای این طرح ها در آموزش و پرورش است.

خبرنگار: مجتبی هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار