نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: منشور کار دستگاه تعلیم و تربیت آشناسازی نسل جوان با معارف اسلامی است

زاهدان (پانا)_ به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان تلاش برای آشناسازی نسل جوان با معارف اسلامی را منشور کار دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۹۵۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: منشور کار دستگاه تعلیم و تربیت  آشناسازی نسل جوان با معارف اسلامی است

حجت الاسلام مصطفی محامی صبح امروز در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت و در کنار آن آموزش و پرورش بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و اهمیت آموزه‌های دینی در کنار تعلیم و آموزش بر کسی پوشیده نیست.

او ادامه داد: نسل جوان جامعه سرمایه بزرگی برای رشد و تعالی کشور است که به صورت امانت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و اگر نسل جوان را به خوبی تربیت کنیم آینده کشور خوب خواهد بود و در عکس از این ماجرا نیز با تربیت نادرست در آینده دچار کمی و کاستی در سطح جامعه می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در دوران نوجوانی شخصیت فرد از جهات مختلف مانند علمی، دینی و اخلاقی شکل می‌گیرد و چون سرعت تاثیر پذیری بسیار بالا می باشد باید بیشتر مراقب باشیم چرا که ماندگاری تاثیرگذاری بسیار مهم است.

محامی با بیان اینکه گستردگی و فراگیری آموزش و پرورش در جامعه بسیار مهم است، ابراز کرد: دامنه تاثیرات در تعلیم و تربیت بسیار فراتر از آموزش دانش آموزان در سطح استان می‌باشد و به همین جهت اهمیت ویژه‌ای دارد.

او ادامه دادک خانواده آموزش و پرورش باید یک سرمایه مهم و بزرگ تلقی شود و باید به عظمت این دستگاه توجه کنیم تا به این شکل این دستگاه بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: انگیزه الهی و افق دید بلند، احساس مسئولیت و دغدغه مندی، تلاش شبانه‌روزی و مستمر، به کارگیری نیروهای خوب و متخصص و توجه اهتمام به تربیت، مولفه هایی هستند که برای موفقیت آموزش و پرورش الزامی و ضروری است و با کمک آن ها می توان در این عرصه موفق شد.

محامی با بیان اینکه در کنار ارتقای کمی آموزش و پرورش نباید ارتقای کیفی غافل شویم، خاطرنشان کرد: باید جلوی ورود فساد به سیستم گرفته شود که این امر نیازمند یک مدیریت قوی است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: باید تلاش کنیم یک الگوی صحیح را برای آموزش ارائه کنیم و اگر می‌خواهیم میزان تاثیرگذاری بالا باشد باید با عشق و محبت تعلیم را فراگیر کنیم.

او بیان داشت: باید فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم و لازمه این امر این است که خودمان با آن آشنایی داشته باشیم و سپس دانش آموزان را به معارف اسلامی آشنا کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: باید به تربیت فکری و بینش اجتماعی و سیاسی دانش آموزان اهتمام ورزیده شود چرا که این دوران فصل شکل گیری شخصیت نوجوان می باشد و باید به نحو متعالی شکل بگیرد.

محامی در پایان با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه در چهل ساله دوم است، عنوان کرد: اهتمام به عملیاتی سازی این بیانیه باید در دستور کار قرار بگیرد و باید مشکلات موجود را به صورت تخصصی بررسی شود و راه حل مناسب برای آنها پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار