رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان: فرم مدارس اجباری نیست

کرمان( پانا ) - رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان با حضور در برنامه "صدای صبح "صدای جمهوری اسلامی ایران مرکز کرمان ضمن اشاره به چالش‌های موجود در توزیع فرم مدارس گفت: جهت مدیریت فرم مدارس امسال سازمان دانش آموزی در این مقوله ورود پیدا کرده لذا واکنش‌های اخیر گروه‌های مختلف به دلیل ساماندهی این موضوع است.

کد مطلب: ۹۵۴۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان: فرم مدارس اجباری نیست

هاشم برآوردی در پاسخ به سوالات شهروندان در خصوص نحوه ی توزیع لباس فرم دانش آموزان گفت: لباس فرم کاملا اختیاری است و هیچ اجباری در آن وجود ندارد، رسالت اصلی آموزش و پرورش کار تعلیم و تربیت است ما در راستای انجام وظایف اصلی خود که تعلیم و تربیت است یک سری مقدماتی نیاز داریم مثل سرویس مدارس، بوفه‌ها و لباس فرم مدارس که اینها اصل نیست منتها لباس فرم چون مقدمه‌ای است که امر واجب تعلیم و تربیت انجام شود واجب می‌شود.

برآوردی گفت:ما ناچاریم که به بحث فرم مدارس ورود پیدا کنیم انگیزه اصلی ما از ورود به لباس فرم و ساماندهی آن، تربیتی است.

وی افزود: لباس فرم از این جهت تربیتی است چون در آمد زایی در اولویت نیست و در راستای کار پرورشی و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت استفاده می‌شود و هزینه این لباس‌ها اصلا به جیب آموزش وپرورش و سازمان دانش آموزی نمی‌رود و در مدرسه هم در راستای حساب و کتاب‌های شورای عالی مدرسه و ضوابط دیوان محاسبات و نهادهای نظارتی در خصوص تربیت دانش آموزان هزینه می‌شود.

برآوردی در پاسخ به سوال رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان کرمان روح الله منزلی در خصوص نحوه توزیع لباس در شهرستانها و مناطق گفت: با وجود 630 هزار دانش‌آموز در سراسر استان کرمان، در روستاها دانش آموازن با لباس‌های مختلف و متفاوت حضور پیدا می‌کنند اما در مرکز شهر چون افراد از تمکن مالی متوسط به بالا برخوردارند تقریبا لباس‌های متحد الشکلی بنا به صلاحدید مدیر مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان که یکی از حوزه‌های مدیر مدرسه است تهیه می‌شود.

وی افزود:به لحاظ بهداشتی بسیاری از بیماری‌های پوستی ناشی از نوع لباس است،اگر درصد پلاستیک یا به اصطلاح پلی استر پارچه‌ای که لباس فرم از آن تهیه شده کم یا زیاد شود باعث ایجاد بیماری و ناهنجاری می شود.

وی در پاسخ به صحبت رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان کرمان روح الله منزلی در خصوص مافیاو انحصار پوشاک مدارس گفت: با توجه به اینکه 84 تولیدی در شهر کرمان فعال هستند و کار بین همه آنها توزیع شده امکان انحصار وجود ندارد .

برآوردی در خصوص ایرادی که به جنس لباس گرفته شد گفت: هنوز در طرح جدید دانش آموزان از لباس‌ها استفاده نکرده‌اند و ایرادی که به لباس‌های سنوات قبل گرفته می‌شود مربوط به اجرای طرح جدید نیست و سازمان دانش آموزی نقشی در آن ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار