معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

روند صعودی آموزش و پرورش استان در کسب رتبه های زیر هزار کنکور ادامه دارد

بوشهر(پانا)_معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: روند صعودی آموزش و پرورش استان در کسب رتبه های زیر هزار کنکور ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۵۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
روند صعودی آموزش و پرورش استان در کسب رتبه های زیر هزار کنکور ادامه دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حسین درتاج در مصاحبه با خبرنگار این اداره اظهار داشت: در کنکور سراسری امسال داوطلبان استان بوشهر موفق به کسب 222 رتبه زیر یکهزار در گروه های آزمایشی مختلف شدند.

وی با بیان اینکه روند صعودی آموزش و پرورش استان در کسب رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری ادامه دارد، گفت: سال 1396 استان موفق به کسب 181 رتبه زیر هزار، در سال 1397 نیز این آمار به 211 رتبه زیر هزار رسیده بود که امسال نیز استان شاهد افزایش تعداد رتبه های زیر هزار به 222 رتبه است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیشترین توفیق استان در رتبه های زیر هزار کنکور سال جاری را در گروه آزمایشی ریاضی بوده است، تصریح کرد: دانش آموزان استان 60 رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی ریاضی، 55 رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی زبان، 46 رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی تجربی، 45 رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی هنر و 16 رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کردند.

درتاج به تفکیک جنسیت رتبه های زیرهزار دانش آموزان استان پرداخت و بیان داشت: از 222 رتبه زیر هزار استان، 127 پسر و 95 دختر موفق به کسب این رتبه ها در استان شده اند.

وی یادآور شد: با توجه به عدم دسترسی این اداره کل به آمار کامل و دقیق و عدم انتشار آمار رسمی از سوی سازمان سنجش احتمال اینکه این تعداد افزایش یابد بسیار زیاد است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ادامه داد: تاکنون دانش آموزان شهرستان بوشهر 77 رتبه زیر هزار و شهرستان دشتستان با 52 رتبه زیر هزار بیشترین توفیق را در کسب رتبه های زیر هزار داشته اند.

درتاج مطرح کرد: شهرستان دشتی 28 رتبه زیر هزار، جم 17 رتبه، دیر 15 رتبه، کنگان 12 رتبه، گناوه 12 رتبه، تنگستان 4 رتبه، کاکی، شبانکاره، آبپخش، سعدآباد و دلوار نیز هر کدام یک رتبه زیر هزار را در کنکور امسال داشته‌اند.

وی افزود: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در گروه آزمایشی ریاضی، فاطمه زارعی رتبه یک در سهمیه از بوشهر، محمد مددی با رتبه 9 از دشتستان و یاسمن شیرکانی با رتبه 11 از بوشهر بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در گروه آزمایشی تجربی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، اصغر قائدی با رتبه 9 از دشتی، هومان حاجیونی با رتبه 40 از بوشهر و محدثه اسماعیل پور با رتبه 47 از دشتستان بوده است.

درتاج اضافه کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، فاطمه گزدرازی با رتبه 83 از بوشهر، فاطمه زنده بودی با رتبه 100 از بوشهر و رضا اسدی با رتبه 301 از دشتی بوده است.

وی تصریح کرد: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در گروه آزمایشی زبان، اصغر قائدی با رتبه یک از دشتی، سمیرا حاجی زاده با رتبه 13 از بوشهر وعادل حیدری با رتبه 28 از بوشهر بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در گروه آزمایشی هنر بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، اصغر قائدی با رتبه 2 از دشتی، محدثه اسماعیل پور با رتبه 15 از دشتستان و آناهیتا باغبانی با رتبه 17 از دشتی بوده است.

درتاج در پایان افزود: علی رغم وقفه در تامین اعتبارات طرح تقویت بنیه علمی و محدود شدن اجرای آن فقط به نقاط روستایی، آمار زیر هزار استان در کنکور سراسری با این افزایش روبرو بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار