معاون حجتی اعلام کرد

خرید حمایتی گوجه فرنگی ادامه دارد

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان کشور همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۵۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خرید حمایتی گوجه فرنگی ادامه دارد

به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، حسین شیرزاد در تشریح روند اجرای طرح خرید حمایتی گوجه گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است، که سهم استان فارس بیش از ۵۴ هزار تن، استان خراسان رضوی بیش از ۱۳هزار تن و استان های اصفهان و اردبیل بیش از ۵ هزارو ۳۰۰ تن بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ کارخانه فرآوری گوجه فرنگی جهت تولید رب گوجه با این سازمان همکاری می کنند، خاطر نشان کرد: تلاش برای اجرای موفق طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بالغ بر ۸۹ هزار تن گوجه فرنگی با قیمت توافقی توسط شرکتها و اتحادیه های تعاون روستایی زیر مجموعه این سازمان در استانهای جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و همدان از کشاورزان خریداری و به منظور صادرات در کارخانجات فرآوری تبدیل به رب گوجه به صورت اسپتیک بسته بندی شده است.

وی گفت: مجموع گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار تازه خوری و صنعتی که بصورت حمایتی و توافقی از کشاورزان خریداری شده، بالغ بر ۱۶۲ هزار تن است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح، پایداری تولید، حفظ قیمت محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار