معاون فنی گمرک خبر داد 

ترخیص موبایل‌های پستی از گمرک کلید خورد

تهران (پانا) - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران می‌گوید مشکل ترخیص موبایل‌هایی که به صورت پستی به گمرک امام خمینی (ره) ارسال شده بود، برطرف شده و صاحبان کالا می‌توانند نسبت به تحویل اقدام کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ترخیص موبایل‌های پستی از گمرک کلید خورد

به گزارش گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: مشکل ترخیص موبایل‌هایی که به صورت پستی به گمرک امام خمینی (ره) ارسال شده بود، برطرف شده و صاحبان کالا می‌توانند با انجام تشریفات قانونی، نسبت به تحویل محموله‌هایشان اقدام کنند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: مقرر شد گمرکات با استفاده از بستر سامانه جامع گمرکی نسبت به ترخیص کالاهایی که از طریق پست وارد می‌شوند، اقدام کنند. بنابراین برای ترخیص اقلامی که از طریق گمرک فرودگاه امام وارد شده‌اند، مشکل خاصی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: گمرکات موظف هستند معافیتی را که در آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات ذکر شده لحاظ کنند، معافیتی که برای هر فرد، سالی یک بار اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است، طبق قوانین، ترخیص کالاهایی که از طریق پست وارد می‌شود، به استثنای اقلامی که ورود آن‌ها از نظر شرعی یا قانونی ممنوع باشد مشروط بر اینکه جنبه تجای پیدا نکند تا ارزش حداکثر ۵۰ دلار به نام هر فرد بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوزهای مقرر در جدول مقررات صادرات و واردات بلامانع است.

همچنین ارسال کالا از طریق پست نیز با حفظ جنبه غیرتجاری به استثنای کالاهایی که شرعا یا قانونا ممنوع الصدور هستند، بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوز صدور به هر میزان از لحاظ قیمت با رعایت سایر مقررات مجاز است. همچنین سقف میزان کالای خارجی قابل ارسال از طریق پست حداکثر ۸۰ دلار برای هر فرد است.

اگر ورود و صدور برخی کالاها از این طریق به صورت جریان تجاری تبدیل شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با هماهنگی وزارت ارتباطات ، فهرست کالاهای مذکور را برای جلوگیری از ترخیص یا خروج به گمرک اعلام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار