حمیدی: توجه به تربیت بدنی سبب نشاط و مهارت روان‌شناختی و تمرین کار تیمی است

قرچک (پانا) - با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران آیین بدرقه کاروان مهر با نشاط با هدف تجهیز وسایل ورزشی برای مدارس استان در شهرستان قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: توجه به تربیت بدنی سبب نشاط و مهارت روان‌شناختی و تمرین کار تیمی است

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: با اعتباری بالغ بر 350میلیارد ریال تجهیز مدارس کشور در دستور کار قرار گرفته که از این مقدار 15 میلیارد ریال برای تجهیز وسایل ورزشی مورد نیاز شهرستان های استان تهران است که امروز برای توزیع به مناطق مختلف اعزام شدند.

او گفت: اگر می خواهیم که جامعه دانش‌آموزی از شادی، نشاط و مهارت روان شناختی برخوردار بوده و کار تیمی و نظم را تمرین کند، باید به تربیت بدنی توجه بیشتری داشت.

حمیدی افزود: در ورزش است که کودکان کار جمعی، دوستی، صمیمیت در عین رقابت، احترام به مقررات و به بزرگترها و رفتار زندگی را می آموزند.
او اظهار داشت: تربیت بدنی فقط مسئول ساحت زیستی و بدنی نیست بلکه مسئول ساحت های اجتماعی، اخلاقی، عبادی و حتی ساحت زیبایی شناخی است و به نیازهای آن ها پاسخ می دهد.

این مقام مسول گفت: در نظام های مترقی تعلیم و تربیت جهان، تربیت بدنی رکن اصلی در تعلیم و تربیت محسوب می‌شود که با خود توانمندی و نقش آفرینی را به همراه دارد.

حمیدی با اشاره به این که آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای برای تربیت بدنی قائل است اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خدمات بسیاری به حوزه تربیت بدنی ارائه شده به گونه‌ای که ۳ هزار و ۳۰۰ مکان ورزشی در آموزش و پرورش احداث شده و ۱۲۰دانشکده تربیت بدنی، به پرورش نیروهای متخصص تربیت بدنی مشغول هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس کشور مشغول به فعالیتند که از این تعداد، ۶۰۰نفر دارای مدرک دکترای تربیت بدنی هستند.

او تأکید کرد: با اقدامات و زیرساخت هایی که امروز در دانشگاه ها، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شده، با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، کشور در زمینه ورزش آماده جهش است تا مظاهر اقتدار انقلاب را به جهانیان به نمایش گذارد.

حمیدی گفت: امروز تلاش داریم تا به برکت انقلاب اسلامی در حوزه تربیت بدنی، ملتی فعال و پرافتخار باشیم و همه به امر ورزش مبادرت کنیم، همچنان که در دانش هسته‌ای، توان موشکی و سلول‌های بنیادین به پیشرفت دست یافته‌ایم، در حوزه ورزش نیز به افتخار آفرینی بیش از پیش دست یابیم و جزء ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیریم.

حمیدی تصریح کرد: دست یابی به پیشرفت در حوزه ورزش زمانی محقق می‌شود که تمامی دستگاه ها، چرخ‌دنده‌های محرکه خود را بر مبنای حرکت چرخ‌دنده اصلی که محرک است پیوند زنند، پس اگر می‌خواهیم انس به ورزش در جامعه نهادینه شود، باید به ورزش آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم توجه به تحرک در کودکان گفت: از بدو تولد تا شش سالگی، کودکان باید تحرک داشته باشند، اگر والدین به جای عادت دادن کودکان به بازی با تلفن همراه، ورزش و تحرک را به آنان یاد دهند و سواد حرکتی آنان را تقویت کنند، بسیاری از مشکلات آنان از بین رفته و قسمت طلایی عمر کودکان به هدر نمی‌رود.

مهرزاد حمیدی در ادامه گفت: در آموزش و پرورش درس تربیت بدنی از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین مبنا، امسال 800 معلم تربیت بدنی برای آموزش دانش آموزان به جمعیت 33هزار نفری معلمان کشور اضافه می‌شوند.

در این مراسم که پیش از ظهر امروز در دبیرستان نمونه ارشاد شهرستان قرچک برگزار شد، ۲۰ هزار وسیله ورزشی در قالب ۲۶ قلم کالا شامل انواع توپ، وسایل آمادگی جسمانی، میز، راکت و توپ تنیس روی میز، راکت و توپ بدمینتون و وسایل کیفیت بخشی درس تربیت بدنی با ۲۲ دستگاه خاور به مدارس شهرستان های استان تهران اهدا شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار