صادرات بیش از ۳۸ میلیارد دلار کالا از گمرک بیله سوار

اردبیل (پانا) - فرماندار بیله‌سوار از صادرات بیش از ۳۸ میلیارد دلار کالا از گمرک این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات بیش از ۳۸ میلیارد دلار کالا از گمرک بیله سوار

حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار در دیدار با مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: ارزش صادرات کالا از گمرک بیله‌سوار در پنج ماه اول امسال بیش از ۳۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ارزش صادرات چمدانی نیز در این مدت بیش از ۲۶ میلیون دلار بوده که نسبت به پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.

فرماندار بیله سوار بیان کرد: شیشه، سنگ ساختمان، پروفیل، قیر، میل‌گرد و آهن‌آلات و کاشی از جمله کالا‌های صادراتی و کنجاله و شیرین‌بیان و پنبه و انواع نخ و ضایعات کارتن و کاغذ از جمله کالا‌های وارداتی از گمرک بیله‌سوار می‌باشد.

قبادی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری در این شهرستان در خصوص صادرات و تجارت با کشور‌های آسیای میانه وجود دارد و باید این توانمندی‌ها با نگاه خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: مقدمات ارتقای گمرک بیله‌سوار به اداره کل فراهم شده و این موضوع از طریق استاندار اردبیل نیز در حال پیگیری از گمرکات ایران بوده و جذب نیرو نیز بعد از ارتقا از طریق آگهی استخدامی صورت خواهد گرفت.

فرماندار بیله‌سوار بر رفع دغدغه‌ها و مشکلات صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در سال رونق تولید، رفع مشکلات صادرکنندگان بوده و در این شهرستان نیز، برای برطرف شدن موانع صادرات فرمانداری آماده بررسی و رفع مشکلات تجار و صادرکنندگان و تسهیل روند تجارت است.

قبادی همچنین برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان شهرستان‌های دارای گمرک مرزی با جمهوری آذربایجان جهت هماهنگی و وحدت رویه بیشتر را ضروری ذکر کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان شهرستان‌های جلفا، آستارا و بیله‌سوار با حضور مدیران گمرک این مناطق نشست‌های مشترک در این راستا برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار