آغاز ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان در فراخوان جذب اعضای هیات علمی پیمانی فراخوان شهریور1398 این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه فرهنگیان

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی، تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، تخلّق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی، عدم سوءپیشینه و منع قانونی برای استخدام در موسسات دولتی، برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو، التزام به قوانین و مقررات صنفی، اخلاق حرفه‌ای، برخورداری از حسن شهرت اخلاقی، عقیدتی و سیاسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی، عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی، عدم سابقه فعالیت موثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان ها و تشکل های محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای داوطلبان ذکور از جمله شرایط عمومی متقاضیان برای شرکت در این فراخوان است.

متقضایان همچنین باید از شرایطی اختصاصی از قبیل دارا بودن مدرک دکتری تخصصی از دانشگاه‌های معتبر داخل یا خارج کشور مورد تائید وزارت علوم برخوردار باشند و به استثنای شاغلان آموزش و پرورش در استخدام یا تعهد خدمت یا بورس در سازمان‌های دولتی و غیردولتی نباشند.

حداکثر سن برای ثبت‌نام در این فراخوان داشتن حداکثر 40 سال سن است اما جامعه ایثارگران از شرط سنی معاف هستند. همچنین متقاضیانی که دوره‌های آشنایی با آثار شهید مطهری را گذرانده باشند در مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان از امتیاز برخوردارند چون آشنایی با آثار شهید مطهری از دوره‌های آموزشی اعضای هیأت علمی این دانشگاه است.

طبق اطلاعیه محل خدمت متقاضیان بر حسب نیاز دانشگاه تعیین می‌شود و دانشگاه این اختیار را دارد که محل خدمت متقاضیان را در هر استان دیگر تعیین کند و پرسنل رسمی آموزش و پرورش در شرایط یکسان علمی با سایر متقاضیان در اولویت جذب قرار دارند.

متقاضیان جذب در دانشگاه فرهنگیان از امروز ۲۶ شهریور تا ۶ مهر به مدت ۱۰ روز فرصت دارند در این فراخوان ثبت‌نام کنند. بعد از ثبت‌نام متقاضیان، فرآیند رسیدگی در دانشگاه‌ از ۱۳ مهر تا ۱۳ دی انجام و تقاضاها بررسی می‌شود. پس از بررسی فرآیند رسیدگی به متقاضیان جذب در دانشگاه‌، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن فرصت دارد بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد و در نهایت نظر نهایی خود را برای پذیرش یا عدم پذیرش متقاضیان اعلام کند.

فرآیندهای جذب صرفا از طریق سامانه جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود. بعد از اعلام نتایج از سوی سامانه نور رضوی متقاضیان تا 2 ماه فرصت اعتراض خواهند داشت.

رشته و گرایش‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان در این فراخوان به ترتیب زیر اعلام شده‌اند:

1. آموزش ابتدایی

2. گرایش‌‏های علوم تربیتی شامل پیش دبستانی و آموزش ابتدایی، برنامه‏‌ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی

3. سایر گرایش‌ها (فلسفه تعلیم و تربیت، مدیریت آموزشی، روانشناسی تربیتی) در صورت داشتن سوابق مرتبط مانند رساله دکتری، طرح پژوهشی و مقالات علمی-پژوهشی مرتبط با آموزش ابتدایی

4. ​آموزش الهیات

5. دکتری تخصصی الهیات و معارف اسلامی همه گرایش‌ها

6. آموزش زبان انگلیسی

7. فقط دکتری تخصصی آموزش زبان انگلیسی

8. آموزش و پرورش کودکان استثنایی

9. دکتری تخصصی روانشناسی با گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی

10. آموزش هنر

11. دکتری تخصصی هنر و مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در رشته‌های عکاسی، فیلم‌سازی، نقاشی، ارتباط تصویری، صنایع دستی

12. راهنمایی و مشاوره

13. دکتری تخصصی مشاوره همه گرایش‌ها و دکتری تخصصی روانشناسی همه گرایش‌ها (به جز روانشناسی تربیتی)

14. معارف اسلامی

15. سطح چهار حوزوی و دکتری مدرسی معارف اسلامی و نیز دارندگان دکتری تخصصی الهیات و معارف اسلامی در همه گرایش‌ها و سایر رشته‌های همسو با معارف اسلامی و الهیات

طبق اطلاعیه ثبت‌نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، در شرایط برابر اولویت با رشته‌های مدرسی معارف اسلامی و رشته‌های حوزوی است و برای گروه معارف اسلامی داشتن مجوز تدریس از دفتر معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها الزامی است.

مدارک مورد‌نیاز برای بررسی و ارزیابی اولیه به شرح زیر است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار