همایش تجلیل از رتبه های زیر هزار کنکور سراسری و المپیادهای علمی دانش آموزان دشتستان برگزار شد

دشتستان ،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در همایش تجلیل از رتبه های زیر هزار کنکور سراسری و المپیادهای علمی و آیین رونمایی از برنامه عملیاتی دشتستان مستند به سند تحول بنیادین اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید اهتمام ویژه ای برای اجرایی شدن و تحقق همه ساحت های سند تحول بنیادین صورت گرفته است.

کد مطلب: ۹۵۴۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از رتبه های زیر هزار کنکور سراسری و المپیادهای علمی دانش آموزان دشتستان برگزار شد

سیدحسن لواسانی فرد گفت: برنامه عملیاتی آموزش و پرورش دشتستان مستند به برنامه اجرایی سند تحول پس از ابلاغ برنامه اداره کل استان، تهیه و تدوین و متناظر با آن برنامه عملیاتی مورد انتظار از مدارس تدوین شده است.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان تصریح کرد: سند تحول نقشه راه در آموزش و پرورش است و تمامی برنامه ریزی ها در سال تحصیلی جدید در راستای تحقق ساحت های شش گانه آن انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به درخشش دانش آموزان و فرهنگیان دشتستان در رقابت های مختلف علمی در سطح کشور گفت: موفقیت های بدست آمده نتیجه تلاش و همت همه مسئولان ستادی، مدیران، دبیران و معلمان، عوامل اجرایی مدارس، دانش آموزان و حمایت های بی دریغ اولیا و خانواده ها است.

لواسانی فرد ادامه داد: امسال در کسب رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری از لحاظ تعداد و آمار نسبت به سال های قبل دچار افت شده ایم که علت های آن را آسیب شناسی خواهیم نمود.

وی افزود: با وجود کاهش تعداد رتبه های زیر 1000، امسال دشتستان از لحاظ کیفیت رشته های قبولی دانش آموزان و تنوع پراکنش رتبه ها در مدارس نسبت به سال گذشته جایگاه بهتری دارد.

لواسانی فرد با بیان اینکه کاهش رتبه های زیر 1000 در مدارس خاص باید آسیب شناسی جدی شود خاطر نشان کرد: درخشش دانش آموزان مناطق ارم و بوشکان، مدارس عادی و دولتی در قبولی دانشگاه نوید بخش رشد دانش آموزان آن مدارس است.

مدیر دشتستان اظهار کرد: در کنکور سال گذشته دشتستان دارای 161 رتبه ممتاز بوده است که از این میان تعداد 57 رتبه زیر 1000، تعداد 50 رتبه زیر 2 هزار، تعداد 30 رتبه زیر 3 هزار و 24 رتبه زیر 4000 است.

وی گفت: دانش آموزان دشتستان در سال تحصیلی گذشته در المپیادهای علمی نیز خوش درخشیده اند و رتبه های ممتاز را کسب نموده اند.

لواسانی فرد بیان داشت: کسب مدال طلای دانش آموز دشتستانی در مسابقات سلول های بنیادی و درخشش تیم نانو دشتستان و دریافت مدال برنز مسابقات فناوری نانو کشوری به همراه کسب عنوان نهاد برتر ترویج و آموزش فناوری نانو توسط پژوهش سرای متقین بخشی از این موفقیت های چشمگیر است.

وی تصریح کرد: در ایجاد و گسترش رشته ها و هنرستان های فنی هدفمند حرکت نموده ایم و امروزه شاهد درخشش دانش آموزان هنرستان های فنی دشتستان و کسب مدال برنز تعمیرات موتورهای دیزلی توسط هنرجویان در سطح کشور هستیم.

گفتنی است در این آیین ضمن اهداء جوایزی به دانش آموزان برتر کنکور و المپیادهای علمی از برنامه عملیاتی دشتستان و سند انتظارات اجرایی از مدارس مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین رونمایی شد.

خبرنگار : مهتاب بوستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار