«حمال طلا» با فیلم‌های کاندیدای جشنواره‌های کن، برلین و لندن و برنده کارلووی واری رقابت می‌کند

تهران (پانا) - منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده فیلم سینمایى «حمال طلا» می گوید، این فیلم برای تصاحب جایزه هفتمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» با فیلم‌های کاندید جشنواره‌های کن، برلین و لندن و برنده کارلووی واری رقابت می‌کند.

کد مطلب: ۹۵۴۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
«حمال طلا» با فیلم‌های کاندیدای جشنواره‌های کن، برلین و لندن و برنده کارلووی واری رقابت می‌کند

منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده فیلم سینمایى «حمال طلا» Gold Runner به کارگردانى تورج اصلانى، به نویسندگی تورج اصلانى و هادی نادی که به احتمال زیاد در آبان ماه در سینماهای کشور روی پرده می‌رود؛ در مورد جدیدترین حضور بین‌المللی این فیلم گفت: «حمال طلا» به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی «سینمای جهان» در هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در اقلیم کردستان عراق روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران حاضر در این جشنواره قرار گرفت.
وی همچنین گفت: فیلم سینمایى «حمال طلا» برای تصاحب جایزه هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» با فیلم‌های کاندید جشنواره‌های کن، برلین و لندن و همچنین برنده کارلووی واری و دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی به رقابت می‌پردازد که تعدادی از آنها عبارتند از؛ فیلم سینمایى «خانه آگه» به کارگردانی «لندیتا زکیراج» برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در پنجاه و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم «کارلووی واری» چک، فیلم سینمایى «در پایان ما رقصیدیم» به کارگردانی لیوان آکین، کاندید جایزه نخل طلای هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» فرانسه، فیلم سینمایى «سرزمین خاکسترها» به کارگردانی صوفیه کویروس اًبدا، کاندید جایزه بزرگ هفته منتقدان و دوربین طلایی هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» در فرانسه، فیلم سینمایى «فکرهای من صلح‌آمیز هستند» به کارگردانی آنتونیو لوکیچ، برنده جایزه ویژه هیئت داوران در پنجاه و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم «کارلووی واری»، فیلم سینمایى «عکس قرمز» به کارگردانى تاشی گیلشن، کاندید خرس کریستال جشنواره بین‌‌المللی فیلم «برلیناله» آلمان و ... .
این تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران در مورد تورج اصلانی گفت: تورج اصلانی تفکر آزاداندیشی دارد و سینمای صراحت و سینمای ناب را به‌خوبی بلد است و می‌شناسد، با رقبایی که در جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» دارد؛ برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که اتفاهای خوبی برایشان بیفتد، چون مسیری که در برابر تورج اصلانی قرار دارد، یقیناً مسیر جذابی خواهد بود و مطمئن هستم که موفقیت‌های چشمگیر دیگری را در عرصه‌های بین‌المللی کسب خواهد کرد.
منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده فیلم سینمایى «حمال طلا» در پایان سخنانش تأکید کرد: قرار بود که در روزهای برگزاری جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» در اکران‌های فیلم «حمال طلا» در کنار تورج اصلانی حضور داشته باشم؛ ولی مشغله کاری این اجازه را به من نداد. امیدوام که در این جشنواره و دیگر رویدادهای سینمایی اتفاق‌های خوبی برای ایشان بیفتد و امشب خبرهای خوبی را از جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» در مورد فیلم «حمال طلا» دریافت کنیم.
جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» و ... روز 18 شهریور ماه (9 سپتامبر 2019) با فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی، با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی و با نقش آفرینی سعید آقاخانی در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک در اقلیم کردستان آغاز شد و امشب دوشنبه 25 شهریور ماه (16 سپتامبر 2019) با اهدای برندگان بخش‌های مختلف رقابتی به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار