مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید برای ارتقاء آموزش و پرورش استان هستم

شرکت نمایندگان مجلس دانش آموزی در شورای معاونین آموزش و پرورش استان

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی سه شاخص منابع مالی، منابع انسانی و فضا و تجهیزات را در آموزش و پرورش مهم برشمرد و گفت: با این که در شرایط کنونی در هر سه شاخص در کشور چالش هایی داریم ولی تلاش داریم از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی کمک بگیریم و حتی ظرفیت های جدیدی را نیز ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۹۵۴۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید برای ارتقاء آموزش و پرورش استان هستم

جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در جلسه با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان در خصوص چالش های مطرح شده موجود درمدارس توسط نمایندگان مجلس دانش آموزی استان بیان کرد: در حال حاضر 85 درصد قبولی در آزمون کنکور سراسری بر اساس سوابق تحصیلی است و تنها 15 درصد رقابت ها برای کسب دانشگاه و رشته عالی است.

وی ادامه داد: مشکل جدی ما در گروه آزمایشی علوم تجربی است که بیشترین شرکن کننده را دارد ولی فقط 15 درصد ان ها در بهترین رشته و دانشگاه پذیرفته می شوند واین درحالی است که اغلب صندلی ها در گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی در دانشگاه خالی هستند.

اخذ بیش از 100 تا 180 هزار تومان در مدارس دولتی برای ثبت نام تخلف است

مدیر کل آموزش و پرورش استان در مورد اخذ حق ثبت نامی در مدارس گفت: با توجه به این که به دلیل مشکلات مالی هیچ کونه سرانه ای به مدارس در کشور پرداخت نمی شود ولی هیچ مدرسه ای حق ندارد برای ثبت نام پولی اخذ کند.

پاشایی ادامه داد: مدارس به غیر از 100 تا 180 هزار تومان برای حق بیمه و ... نباید از اولیاء پولی اخذ کنند و در غیر این صورت تخلف کرده اند و درصورت مشاهده برخورد خواهد شد.

تدریس معاونان برای فاصله نگرفتن از جو دانش آموزی است

وی در رابطه با تدریس مدیران و معاونان مدارس در کلاس های درس نیز گفت: از دو سال پیش برای این که مدیران و معاونان از جمع دانش آموزان فاصله نگیرند موظف به تدریس 6 ساعت در هفته شدند که از امسال تدریس مدیران حذف شده ولی تدریس معاونان همچنان لازم الاجرا است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: طبیعی است که اداره مجموعه بزرگی چون آموزش و پرورش استان که 100 هزار نفر نیروی انسانی شاغل و بازنشسته، 8 هزار مدرسه و 750 هزار دانش آموز دارد، نکات ضعفی نیز داشته باشد ولی باید درکنار این ضعف ها، نکات قوت نیز بیان شود.

آذربایجان شرقی دومین استان در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری

پاشایی گفت: هرچند در نحوه و محتوای آزمون کنکور سراسری بحث داریم ولی امسال در گروه های آزمایشی مختلف در رتبه های زیر 10، 100 و 1000 بعد از تهران دومین استان بودیم و در کسب این عنوان شاید انگیزه و علافه فردی هم دخیل بوده ولی به طور حتم بستری به نام خانه و مدرسه و عنصر کلیدی به نام معلم نیز نقش موثری داشته است.

وی بیان کرد: هر سیستم موفق نشانگرهایی دارد که یکی از نشان گرهای آموزش و پرورش موفق، پوششش تحصیلی 100 درصدی است که استان ما در حال حاضر در گروه سنی 7 سال پوشش تحصیلی 100 درصدی را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، سه شاخص منابع مالی، منابع انسانی و فضا و تجهیزات را در آموزش و پرورش مهم برشمرد و گفت: با این که در شرایط کنونی در هر سه شاخص در کشور چالش هایی داریم ولی تلاش داریم از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی کمک بگیریم و حتی ظرفیت های جدیدی را نیز ایجاد کنیم.

پاشایی افزود: پیشتاز بودن استان در مشارکت های مردمی، کسب عنوان قهرمانی آسیا توسط تیم فوتسال دانش آموزی، کسب رتبه جهانی در المپیاد شیمی توسط دانش آموز استان و.. همه نشانه های خوبی هستند که علی رغم مشکلات طرح ها و برنامه های خوبی در استان اجرا می شوند.

وی بدر رابطه با مشکلات اعتیاد دانش آموزان نیز گفت: بر اساس اعلام سازمان مبارزه با مواد مخدر کشور، استان آذربایجان شرقی جزو سفیدترین استان ها در بحث اعتیاد دانش آموزی است ولی حتی یک نفر دانش آموز معتاد ههم زیاد است و نباید باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه خطاب به اعضای مجلس دانش آموزی استان گفت: دوره های متعددی از مجلس دانش آموزی را دیده ام و دیدگاه خوبی نسبت به این مجموعه دارم چرا که این مجموعه فرصتی را برای تبادل نظر دانش آموزان مهیا می کند.

پاشایی افزود: به عنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان تمامی نکات ضعف مطرح شده را شنیدم و برای حل آن ها تلاش خواهم کرد و از شما می خواهم تا در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان که عالی ترین نهاد مجموعه است که تصمیمات جدی در آن گرفته میشود، حضور یابید.

دانش آموزان استان امروز به دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی که در تهران برگزار می شود اعزم می شوند که قبل از اعزام با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و گفت و گو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار