انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشت محیط در دهه نخست محرم

شیراز(پانا)- سه هزار و ۸۶۴ بازرسی بهداشت محیط در دهه نخست محرم، با مشارکت کارشناسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

کد مطلب: ۹۵۴۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشت محیط در دهه نخست محرم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: هر ساله در ماه‌های محرم و صفر، با توجه به وجود موکب‌ها و تکیه‌های عزاداری و تهیه و عرضه مواد غذایی، برنامه ریزی و اقدامات لازم در زمینه تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز مذهبی و محل‌های پخت نذری انجام می‌شود.

سیامک شمس ادامه داد: امسال نیز کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۷۰ تیم بازرسی، در ایام تعطیل و غیرتعطیل، کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس به ویژه مساجد و اماکن متبرکه، آب آشامیدنی و مواد غذایی را به صورت ویژه پیگیری کردند که این تشدید نظارت‌ها تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

شمس، از دیگر اقدامات انجام شده در این دهه به برگزاری نشست‌های هماهنگی با ادارات، برگزاری نشست‌های آموزشی برای هیات امنای مساجد و مسوولان تکیه‌ها و هیات‌های عزاداری و نظارت بر گندزدایی سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

او همچنین اضافه کرد: علاوه بر بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور هزار و ۸۳۲ کارت تندرستی، انجام ۵۷۳ نمونه برداری میکروبی و شیمیایی و ۱۸ هزار و ۴۳۵ کلرسنجی از آب شُرب، از دیگر خدمات بازرسان بهداشت محیط در این ایام بوده است.

مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۸۱ نمونه برداری مواد غذایی و چهار هزار و ۶۵۱ سنجش ایمنی مواد غذایی با دستگاه‌های سنجش پرتابل به عنوان دیگر اقدامات کارشناسان سلامت محیط دانشگاه نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار