کودک‌آزاری در بزرگسالی؛ نتیجه تنبیه‌های بدنی در کودکی

تهران (پانا) - یکی از دلایل افزایش کودک‌آزاری استفاده خانواده‌ها از روش تنبیه بدنی برای تربیت فرزندان خود است.این اظهارات یک استاد دانشگاه آزاد یاسوج است.

کد مطلب: ۹۵۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کودک‌آزاری در بزرگسالی؛ نتیجه تنبیه‌های بدنی در کودکی

به‌گزارش ایسنا، ‌«رحیم بهمنی» در این زمینه عنوان کرد: کودک‌آزاری انواع مختلف جسمی، اقتصادی، آموزشی، جنسی، عاطفی و روانی دارد که دلایل آن روان شناختی و جامعه شناختی است.

او اظهار کرد: دلایل کودک آزاری از بُعد جامعه شناسی بیکاری، فقر، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است و بُعد روان شناختی آن پیش‌زمینه زندگی گذشته خود فرد می‌شود یعنی فرد در گذشته توسط والدین و یا دیگران مورد آزار قرار گرفته است که در بزرگسالی کودکان را مورد آزار قرار می دهد.

این دکترای جامعه شناسی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش کودک‌آزاری این است که هنوز خیلی از خانواده‌ها برای تربیت فرزندان خود از روش تنبیه بدنی استفاده می‌کنند و با بالا رفتن جامعه آماری در موارد کودک آزاری در حال افزایش است.

بهمنی بیان کرد: در جامعه، کودکان پسران چون توانایی انجام بسیاری از کارها را دارند، بیشتر مورد آزار قرار می‌گیرند و توسط گروه‌های سازمان‌یافته غیرقانونی به کار گرفته می‌شوند که نمونه بارز آن را در چهار‌راه‌ها هر روزه مشاهده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار