پارسا توانایی: کار هنری در زندگی‌ام جایگزینی ندارد

شیراز(پانا)_ دانش‌آموز برگزیده سی و هفتمین دوره از جشنواره فرهنگی و هنری در رشته تصویرسازی می‌گوید:خیلی اوقات انسان اگر استعدادهای خود را در چهارچوب علایق خود به‌کارگیرد گامی موثر در جهت علایق خود بر خواهد داشت،پارسا توانایی به هم سالان و نوجوانان خود توصیه می‌کند که هر کاری را برای لذت بردن انجام دهید نه برای رقابت و کسب مقام.

کد مطلب: ۹۵۴۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پارسا توانایی: کار هنری در زندگی‌ام جایگزینی ندارد

او که یک مقام دوم استانی و یک مقام اول کشوری را در سی و ششمین دوره از جشنواره فرهنگی وهنری را در کارنامه خود دارد، امسال تحصیل در پایه دوازدهم رشته گرافیک را شروع ‌می‌کند و قصد دارد در دانشگاه رشته‌ی نقاشی را انتخاب کند، او همچنین کسب مقام برتر کشوری در سی و هفتممین دوره از جشنواره فرهنگی و هنری،کسب مقام اول در هجدهمین مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری و کسب مقام سوم استانی در مسابقاتهنرهای تجسمی را در کارنامه خود دارد.

این دانش‌آموز موفق در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که چرا به این رشته علاقه‌مند شده گفت: علاقه من نسبت به این حرفه از زمانی شروع شد که 4 ساله بودم و برای دست زدن به قلم نقاشی شوق خاصی داشتم به همین ترتیب هنگامی که شخصیت های انیمیشنی را می‌دیدم ژست‌های قهرمان های آن را مانند داستان مرد عنکبوتی به ذهنم میسپردم و رو به روی آینه میایستادم تا بتوانم حرکت آن را بر روی کاغذ نقاشی کنم؛از آن پس به ژست شخصیت های انیمیشنی علاقه مند شدم و برای کشیدن هر شخصیت تمرین کردم تا اینکه بزرگ‌تر شدم و با ارتباط گرفتن با اساتید برجسته کشوری در فضای مجازی به صورت هدفمند سعی بر عملی کردن علاقه‌ام نسبت به رشته تصویرسازی داشتم.

او ادامه داد: این علاقه را میخواستم در آموزشگاه انیمیشن دنبال کنم اما متاستفانه در شیراز آموزشگاه انیمیشن مناسب برای پسران وجود نداشت به همین علت به سمت رشته گرافیک رفتم و تکنیک‌های انیمیشن را به صورت جداگانه از رشته‌ی تحصیلی‌ام دنبال کردم تا اینکه با دیدن چند اثر از نقاشی دیجیتال این شوق برایم به وجود آمد که مانند دیگران فراتر از افکارم پیش بروم و به سمت نقاشی دیجیتال رفتم به همین ترتیب خانواده‌ام یک دستگاه قلم نوری برایم تهیه کردند.

او که علت هدفمندی خود را فکر کردن قبل از انجام هر عمل در زندگی اش میداند می‌گوید قبل از انجام هر کار از خودم سوال میکردم "که چرا باید این کار را انجام دهم و آیا این کار که انجام‌می‌دهم درست است یا خیر؟"از آن پس سعی کردم راه‌های درست را در زندگی‌ام انتخاب کنم.

توانایی عامل موفقیت خود را پشتیبانی خانواده‌اش میداند و میگوید: من در شیراز هیچ کس را برای آموزش تکنیک‌های لازم نداشته‌ام اما همراهی خانواده‌ام و آموزش های فضای مجازی،از جمله دنیای یوتیوپ توانست من را در این راه یاری کند.

او بر این باور است:کار هنری یکی از عواملی است که در زندگی‌ام جایگزینی ندارد و باعث ایجاد انگیزه برای ادامه دادن زندگی‌ام می‌شود.

او اولین مقام خود را در پایه دهم که شامل دو مقام کشوری و دومقام استانی و یک مقام از آموزشگاه آزاد است را کسب کرده است او همچنین در پایه یازدهم موفق به کسب دو مقام کشوری و یک مقام استانی و یک مقام بین المللی شد.

تصویرسازی همانند نقاشی است اما هدفمندی و احساسی که هنرمند صرف کشیدن یک نقاشی میکند در تصویرسازی به کار برده نمی‌شود. نقاشی دیجیتال به تکنیک وابسته است و به جای‌اینکه از کاغذ و قلم استفاده شود از قلم های نوری استفاده میشود و بر روی صفحه دیجیتال با قلم دیجیتال تصویر خلق میشود.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار