کسب نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا توسط مدیرکل کانون پرورش فکری همدان

همدان (پانا) - کتاب «گلستان یازدهم اثر بهناز ضرابی‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا در بخش گنجینه نثر خارجی را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۹۵۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا توسط مدیرکل کانون پرورش فکری همدان

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جایزه را ناشر روسی که کتاب را ترجمه و منتشر کرده است به نمایندگی از نویسنده در مسکو دریافت کرد.

«گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و مقام معظم رهبری نیز این اثر را تقریظ و در این متن از دو بانوی راوی و نویسنده کتاب تجلیل کردند.

جایزه ادبی اوراسیا در سال ۲۰۱۳ از سوی اتحادیه خلاقیت‌های هنری اوراسیا، با هدف تشویق مؤلفان و نویسندگان مستعد در رشته‌های مختلف ادبی، هنری و مستند در زمینه‌ی تقویت و غنای متقابل فرهنگی کشورهای منطقه راه‌اندازی شد.

آیین پایانی جایزه ادبی اوراسیا با حضور جمعی از دانشمندان، نویسندگان، شاعران، ناشران و منتقدانِ برجسته از کشورهای روسیه، ایران، قزاقستان، هند، بلاروس و اوکراین روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ در مسکو برگزار و نشان‌های طلا، نقره و گواهینامه از سوی کارینا سارسنووا رییس اتحادیه هنر اوراسیا اعطا شد.

کارینا سارسنووا در این مراسم گفت: اوراسیا بزرگترین قاره‌ای است که گهواره تمدن را به تصویر می‌کشد و جایزه اوراسیا در پی تشکیل یک جامعه واحد است که سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی منحصر به‌فرد را به نمایش می‌گذارد.

پیش از این دو کتاب «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی و «سه کاهن» اثر مجید قیصری این جایزه را دریافت کرده‌اند و «گلستان یازدهم» که نسخه فارسی آن را انتشارات سوره مهر منتشر کرده سومین اثری است که موفق به دریافت این جایزه ادبی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار