فاز نخست خانه موزه «شیخ محمد خیابانی» در تبریز افتتاح می شود

رونمایی از تندیس های سران «نهضت آزادیستان»

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، از افتتاح فاز نخست خانه موزه «شیخ محمد خیابانی» و رونمایی از تندیس های سران «نهضت آزادیستان» خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فاز نخست خانه موزه «شیخ محمد خیابانی» در تبریز افتتاح می شود

مرتضی آبدار در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ارائه برخی اسناد، تصاویر و اطلاعات تاریخی مربوط به شیخ محمد خیابانی تلاش کوچک در راستای بزرگداشت یاد و نام این مبارز نام آشنا است، بیان کرد: به دلیل اقدامات و خدمات بی‌شمار شیخ محمد خیابانی، سال‌ها تلاش در راه مشروطیت، تلاش در مسیر حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و تأمین آزادی سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی کشور، بازآفرینی خانه وی بسیار مهم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه محتوایی ارزشمند و جذاب از اسناد نویافته و تندیس های مربوط به سران «نهضت آزادیستان» در این خانه موزه به نمایش در خواهد آمد، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در تلاش است تا آرشیو پژوهشی غنی و قابل استنادی نیز برای پژوهشگران و محققان عرصه مطالعات تاریخ معاصر ایران در این خانه موزه فراهم نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه بخش خصوصی در تامین محتوای این موزه، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز فعالیت فاز نخست خانه موزه "شیخ محمد خیابانی"، از لوگوی اختصاصی این خانه موزه رونمایی خواهد شد.

فاز نخست خانه موزه "شیخ محمد خیابانی" همزمان با نود و نهمین سالگرد شهادت وی با حضور مسئولین، استادان و صاحبنظران تبریز و استان به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار