در گفت‌وگو با پانا

مسعود اقبالی: با انتخاب فرهاد مجیدی منافع ملی را فدای کری‌خوانی پرسپولیس و استقلال کردند

سرمربیگری تیم ملی امید برای فرهاد مجیدی زود بود/ با این وضعیت به المپیک نمی‌رویم

تهران (پانا) – مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد از انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران، شکست مقابل ازبکستان و پس از آن نرسیدن به المپیک را با وضعیت موجود طبیعی ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مسعود اقبالی: با انتخاب فرهاد مجیدی منافع ملی را فدای کری‌خوانی پرسپولیس و استقلال کردند

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا درباره وضع تیم ملی فوتبال امید ایران پس از شکست 4 بر یک در دیدار دوستانه مقابل ازبکستان و انتقاداتی که درباره عملکرد فرهاد مجیدی سرمربی این تیم مطرح شده است، گفت: «کسب چنین نتیجه‌ای در تیم ملی امری قابل پیش‌بینی بود چرا که وقتی یک مربی برای رده‌های سنی گزینش می‌شود ابتدا رزومه او را بررسی می‌کنند و بعد تیم را به او می‌سپارند اما سرمربی تیم ملی امید چنین شرایطی را نداشت.»

وی ادامه داد: «یک مربی بر اساس دانش و اطلاعاتی که در یک بازه زمانی به دست می‌آورد به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود. وقتی چنین شرایطی را او ندارد کاملاً قابل پیش‌بینی است که نتواند نتیجه بگیرد. از طرف دیگر حتی ما اگر یک مربی جوان هم انتخاب کنیم باید او را حمایت کنیم تا بتواند از پس کار بربیاید. به نظرم فرهاد مجیدی هیچ کدام از این شرایط را نداشت، او نه تجربه کافی برای قبول مسئولیت چنین تیمی را داشت و نه اینکه حمایت لازم را همراه داشت.»

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: «مجیدی یکی از بازیکنان دوست‌داشتنی استقلال است که مورد قبول همه هواداران استقلالی است، اما سؤال اصلی این است که آیا او در حد و اندازه مربیگری برای تیم ملی امید است؟ انتخاب فدراسیون بر چه پایه و اساس بوده است؟ آن‌ها فقط مربی انتخاب می‌کنند که حمایت هواداران را داشته باشند و به نتیجه گرفتن تیم و داشتن رزومه مربیگری فرد توجهی نکردند.»

وی ادامه داد: «وقتی یک مربی کم تجربه در رده سنی امید مسئولیت کار را بر عهده می‌گیرد باید در کنار او افراد باتجربه قرار دهند. امید نمازی با چه رزومه‌ای به تیم امید آمده است؟ اگر در دو بازی تدارکاتی ما می‌بازیم باید ایرادات کار و نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنیم. متأسفانه نه خود مربی و نه دستیارانش به هیچ کدام از این موارد توجه نکردند. به اعتقاد من بازیکنان امید مشکل تاکتیکی و تکنیکی دارند.»

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود حتی مجیدی برخی بازیکنان و پست تخصصی آنها را نمی‌شناسد گفت: «این موضوع کاملاً طبیعی است من هم الان در یک تیم دسته اولی قبول مسئولیت کنم بازیکنان را نمی‌شناسم چون چند سالی از این فضا دور بودم.‌ بنابر این طبیعی است که مجیدی به دلیل عدم تجربه کافی، بازیکنان و توانایی‌های آنها را نشناسد و این ایراد کار نیست، ایراد آنجاست که فردی به عنوان دستیار قرار می‌گیرد که او هم این موارد را نمی‌داند. ‌قبل از نمازی هم فرشاد ماجدی دستیار مجیدی بود، ماجدی هم مانند نمازی با چه رزومه به عنوان دستیار در تیم امید حضور داشت؟ مدیران ورزشی ما برای انتخاب افراد تنها به محبوبیت آنها توجه می‌کنند تا در نهایت در صورت ناکامی موضوع را به کری‌خوانی میان هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس تبدیل کنند. این تفکر در تمام این سال‌ها در فوتبال ما حاکم بوده است که منافع ملی را تبدیل به کری‌خوانی استقلال و پرسپولیس می‌کنند و درباره فرهاد مجیدی هم همین اتفاق رخ داد.»

وی در پایان گفت: «در مجموع اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا فرهاد مجیدی انتخاب خوبی برای تیم امید بوده یا نه، باید بگویم او پسر خوبی است، بازیکن خوبی هم بوده، اما سال‌های سال باید فعالیت می‌کرد و سرمربیگری تیم امید خیلی برای مجیدی زود بود. در مهرماه قرعه‌کشی انتخابی المپیک داریم و با چنین شرایطی که تیم امید دارد من بعید می‌دانم به المپیک برویم چرا که در مواجه با تیم‌های سطح اول آسیا با مشکل روبه‌رو می‌شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار