مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان: بیش از ۲ هزار روستای این استان فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند

زاهدان (پانا) - مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اعلام کرد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ روستای استان فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند.

کد مطلب: ۹۵۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان: بیش از ۲ هزار روستای این استان فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند

عبدالاحد ریگی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ روستای استان فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند که آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان این روستا‌ها به وسیله تانکر آبرسانی سیار از سوی این شرکت، چاه‌های حفر شده و موتور آب تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و ۵۹۴ روستای استان ۲ هزار و۸۶۸ روستا از شبکه آبرسانی برخوردارند، ادامه داد: هم اینک هزار و ۳۰۰ روستای سیستان و بلوچستان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تصریح کرد: بارندگی‌های چند ماه گذشته منابع آبی روستا‌های دارای شبکه آبرسانی استان را از نظر آب به شرایط پایدار رساندهاند، اما روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند نیاز سریع به راه‌اندازی تأسیسات دارند.

او افزود: هم اینک ساخت ۱۸ مجتمع آبرسانی با هفت هزار و ۴۵۰ کیلومتر لوله گذاری در سیستان و بلوچستان برای ۲ هزار و ۲۵ روستا در دست ساخت است.

ریگی با بیان اینکه سالانه حدود ۸۰۰ کیلومتر لوله گذاری برای بهره مندی روستا‌های ذکر شده در حال انجام است ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مجتمع‌های آبرسانی پیش بینی شده که ضروری است بخش قابل توجه‌ای از این منابع در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار گیرد تا این اقدام مهم و جهادی هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار