سورنا ستاری اعلام کرد:

آمادگی ایران برای صادرات فناوری تولید دارو به اندونزی

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ایران آمادگی کاملی دارد تا در حوزه صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری تولید داروها به کشور اندونزی پیش قدم شود.

کد مطلب: ۹۵۳۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای صادرات فناوری تولید دارو به اندونزی

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، سورنا ستاری در دیدار با نیلا فریدمولک وزیر بهداشت اندونزی، بیان کرد: حدود ۵ سالی است که فضای جدیدی از کسب و کار در ایران شکل گرفته که مبتنی بر نیروی انسانی و ایده های آنها است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیروی انسانی کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: ایران ذخیره بزرگی از نیروی انسانی را در اختیار دارد. در حال حاضر ۳۳ میلیون جوان بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۵ میلیون دانشجو در ایران هستند که بزرگترین گنجینه ما برای حرکت از اقتصاد نفت محور به اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند.

ستاری افزود: نسل جدیدی از کارآفرینان به حوزه اشتغال کشور تزریق شده‌اند که این نسل استارتاپی در حوزه‌های مختلفی چون هوا فضا، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و غیره فعالیت می کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تحقق اقتصاد دانش بنیان است، عنوان کرد: ۵ سال است که تلاش می‌کنیم اقتصاد دانش‌بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم.

وی ادامه داد: تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان، در قالب زیست بومی محقق می‌شود که صندوق‌های خطرپذیر، پارک‌های علم و فناوری، استارتاپ‌ها و بانک‌ها را در دل خود جای داده است.

ستاری با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد داروهای داخلی در کشورمان تولید می‌شود که این استقلال دارویی به علت تحریم های سیاسی و اقتصادی ایران در دهه های گذشته بوده و شکل گیری بزرگ ترین شرکت های بیوتکنولوژی منطقه خاورمیانه در ایران نتیجه همین تحریم ها است.

رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد: ایران آمادگی کاملی دارد تا در حوزه صادرات محصولات و تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری تولید داروها به کشور اندونزی پیش قدم شود. وظیفه ما ایجاد پل ارتباطی بین اساتید، دانشجویان و شرکت های ایرانی با دیگر کشورها است تا تعامل بین آنها بیشتر شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه عنوان کرد: ایران می تواند با هزینه کم و کیفیت بالا تکنولوژی های دارویی و تجهیزات پزشکی خود را به کشور اندونزی منتقل کند که این کار باعث افزایش همکاری های بین دو کشور می شود.

انتقال نانوتکنولوژی از ایران به اندونزی ضروری است

نیلافریدمولک وزیر بهداشت اندونزی نیز در این دیدار، با اشاره به پیشرفت های خوب ایران در حوزه های مختلف علمی، گفت: سفر ما به ایران برای پیگیری میزان پیشرفت توافق نامه هایی است که سالهای گذشته بین دو کشور منعقد شده است.

وی افزود: در این سفر از پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی، به خصوص نانوتکنولوژی دارویی بازدید کردیم و امیدواریم این پیشرفت ها به کشور ما نیز منتقل شود.

مولک همچنین تصریح کرد: اندونزی آماده پذیرش تکنولوژی های پیشرفته ایران در حوزه نانوتکنولوژی در زمینه سلامت و بهداشت است.

در انتهای این دیدار تفاهم نامه انتقال فناوری تولید ۵ واکسن‌ انسانی از اندونزی به ایران بین دو شرکت ایرانی و اندونزیایی و نیز تفاهم نامه صادرات و انتقال فناوری محصولات نانوتکنولوژی از ایران به اندونزی توسط وزارت بهداشت و درمان اندونزی و ستاد توسعه فناوری نانو به امضاء رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار