در دهمین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی چه گذشت؟

دهمین جلسه هیات اجرایی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با حضور وزیر بهداشت و اکثریت اعضا صبح امروز در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
در دهمین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی چه گذشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت،کیانوش جهانپور، سخنگوی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی گفت: در این نشست ضمن ارایه گزارش اعضا در خصوص آخرین وضعیت بازار دارو و تجهیزات پزشکی و تامین ارز و منابع لازم برای تامین اقلام مذکور، درخصوص تامین و تخصیص منابع مکمل یاری حوزه بهداشت در نیمه دوم سال ۹۸ از محل تولید داخل بحث و تصمیم‌گیری شد و وزیر بهداشت ضمن اظهار خرسندی از روند تامین دارو و تجهیزات پزشکی در ماه‌های اخیر از کلیه دست اندرکاران این حوزه تقدیر کرد.

وی افزود: از جمله موارد مطروحه در این نشست، موضوع نظارت ارکان ثالث و مراکز آزمایشگاهی معتبر بین‌المللی به ویژه در حوزه داروهای بیوسیمیلار به صورت متناوب بود که با تاکید اعضا به تصویب رسید.

جهانپور اظهار داشت: تاکید وزیر بهداشت و اعضای قرارگاه بر حمایت از تولید داخل در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است؛ لیکن همه این حمایت‌ها منطقی، مشروط و سلامت محور خواهد بود و شرط لازم این حمایت‌ها، کیفیت، ایمنی و رعایت استانداردهای علمی و فنی خواهد بود.

سخنگوی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی گفت: راهکارهای توسعه و تسهیل استفاده از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی در جهت ارتقای صنعت دارو و تجهیزات پزشکی از جمله موارد مورد بحث در نشست امروز این قرارگاه بود و مقرر شد این موضوع در تعامل با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی پیگیری شود.

وی ادامه داد: به دنبال مصوبات قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی و تمهیدات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی، نسبت ارز تخصیصی محصول نهایی دارو از ۶۸ درصد در سال ۹۷ به ۴۱ درصد در پنج ماهه نخست سال ۹۸ کاهش یافته و بیش از ۵۱ درصد ارز تخصیصی حوزه دارو به مواد اولیه دارویی تعلق گرفته است.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: سیاست قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۹۸ کاهش وابستگی به یورو است و در سال ۹۸ تاکنون سهم ۷۰ درصدی یورو در حوزه تجهیزات پزشکی به ۵۶ درصد کاهش یافته است و با تصویب قرارگاه هر دو سیاست کاهش ارزبری محصول نهایی دارو از کل ارز دارو و کاهش وابستگی به دلار و یورو کماکان تداوم خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار