فرمانده نیروی انتظامی استان فارس:

کشف 25 تن مواد مخدر در فارس/ مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از مشکلات جامعه

شیراز(پانا)_ فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از کشف 25 تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد که آمار کشفیات مواد مخدر استان نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۹۵۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف 25 تن مواد مخدر در فارس/ مواد مخدر پایه و اساس بسیاری از مشکلات جامعه

سردار رهام بخش حبیبی در نشستی که امروز با موضوع اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی استان فارس در ۵ ماه نخست سال با اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان فرماندهی انتظامی استان فارس داشت، با بیان اینکه پایه و اساس بسیاری از مشکلات جامعه مواد مخدر است به سرقت های خرد و جدایی خانواده ها که منشا آن اعتیاد و مواد مخدر است اشاره کرد.

سردار حبیبی بیان داشت: مواد مخدر پدیده‌ای است که قدرت های سلطه گر برای تسلط بر جامعه و مبارزه با ارزش های اخلاقی جامعه برنامه‌ریزی کرده اند که موجب طبعات سوء اجتماعی،فرهنگی و روانی بین مردم می‌شود که اگر نیروی انتظامی نتواند آن را به مردم معرفی کند و با سوداگران مرگ مبارزه نکند جامعه دچار آسیب می‌شود.

او همچنین اقدامات انجام شده در اوایل سال تا کنون رامنهدم کردن ۴٢ باند بزرگ مواد مخدر،توقیف 505 دستگاه خودرو،توقیف 43 دستگاه موتور سیکلت و دستگیری ٨٣۴٠ نفر قاچاقچی،حمل کننده، توزیع کننده مواد مخدر برشمرد و از توقیف 1000 خودرو از ابتدای سال تا کنون در رابطه با قاچاق کالا و دستگیری 200 نفر متهم در این راستا خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ارزش کالاهای کشف شده از اول سال تا کنون را 190میلیارد تومان برشمرد و اظهار کرد که نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

سردار حبیبی متلاشی کردن 30 باند سارق و دستگیری 78 نفر از سارقین و اعتراف آنها به 710 فقره سرقت،دستگیری 6 باند ویژه سرقت کیف و تلفن همراه از مردم،بازگرداندن 76 خودرو سرقت شده توسط سارقین به صاحبانشان را از دیگر اقدامات انجام شده از اوایل سال تا کنون دانست و بیان داشت: طرحی در رابطه با ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهر شیراز در 3 روز گذشته انجام گرفته است که باعث دستگیری 16 نفر سارق و کشف 111 سرقت و کشف ١٠ قبضه اسلحه گرم و 11 خودرو و دستگیری 300 نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز شد.

او از کاهش 6 درصد فوتی در تصادفات ابتدای سال تا کنون در سطح درون شهری خبر داد و اظهار کرد که از ابتدای سال تا کنون شاهد 10 درصد کاهش تصادفات در سطح استان بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از افزایش سرقت های خرد از اوایل سال تا کنون خبر داد و گفت: به همین نسبت مبارزه ما با سارقین با برنامه‌ای بهتر شکل گرفته است.

حبیبی اضافه کرد: استان بزرگ و پهناور فارس در مسیر قاچاق کالا قرار دارد که از جنوب کشور به سمت مرکز و شمال کشور قرار گرفته است که در این راستا اقدامات بزرگی در رابطه با برخورد با باند های بزرگ قاچاق کالا انجام گرفته است.

او با اشاره به اینکه عدم توجه راننده به جلو و خواب‌آلودگی بیشترین علت تصادفات است اضافه کرد که سرنشینان خودرو میتوانند با صحبت کردن با راننده سبب کاهش بروز تصادف شوند.

*تخلفات فضای مجازی 22 درصد افزایش داشته است*

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه با ورود مردم به فضای مجازی آسیب ها در فضای مجازی بیشتر شده است خاطرنشان کرد که درصد تخلفات فضای مجازی از ابتدای سال تا کنون٢٢درصد افزایش پیدا کرده است.

حبیبی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید در اول مهر هوشیار تر باشد افزود: در اول مهر نیروی انتظامی درکنار خانواده ها خواهد بود تا امنیت خانواده تضمین شود.

*اسلحه های خانگی ابزاری برای بروز حادثه*

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اظهار داشت:90درصد قتل ها در سطح خانواده به وسیله‌ی اسلحه های خانگی بروز پیدا می‌کند.

در انتهای این نشست فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار و از کشفیات ابتدای سال تا کنون بازدید کردند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار