ادامه ثبت‌نام مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان از طریق دفاتر پیشخوان دولت

تهران (پانا) - مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ادامه مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ادامه ثبت‌نام مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان از طریق دفاتر پیشخوان دولت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی از ادامه مرحله پنجم طرح بیمه سلامت پناهندگان خبر داد و گفت: تمامی پناهندگان می‌توانند جهت ثبت‌نام به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و دفترچه خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت خدمات پاراکلینیکی مانند هزینه‌های ویزیت پزشک، دارو، آزمایش و رادیولوژی همچنین خدمات بستری و بستری موقت پناهندگان را در بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: این خدمات بیمه‌ای شامل پناهندگان آسیب‌پذیر و سایر پناهندگان می‌شود.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: پناهندگان آسیب‌پذیر و آن دسته از پناهندگانی که در مرحله چهارم طرح بیمه سلامت دفترچه بیمه رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت به محل سکونت خود مراجعه و دفترچه بیمه این مرحله خود را دریافت کنند.

محمودی با اشاره به اینکه دفترچه بیمه پناهندگان آسیب پذیر تا تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ اعتبار دارد، اظهارکرد: آسیب‌پذیری پناهندگان در دفاتر پیشخوان دولت قابل مشاهده است و در صورت هرگونه ابهام در این خصوص باید مراتب از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت پیگیری شود.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: پناهندگان غیرآسیب‌پذیر نیز می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه و جهت ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه خود اقدام کنند. پناهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که اعتبار دفترچه‌ها از زمان صدور به مدت یک سال است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌ نام پناهندگان غیرآسیب پذیر در هر دوره فقط 10 روز است،اظهارکرد: دوره سوم ثبت‌نام از اول مهرماه سال جاری تا 10 مهرماه و دوره چهارم ثبت نام نیز از اول تا 10 دی ماه خواهد بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اضافه کرد: ثبت‌نام در طرح بیمه سلامت به صورت خانوار انجام می‌شود و پناهندگان آسیب پذیر صرفا هزینه اداری تشکیل پرونده و چاپ دفترچه را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حق بیمه پناهندگان آسیب پذیر قبلا پرداخته شده است، اظهارکرد: پناهندگان غیر آسیب پذیر علاوه بر هزینه‌های اداری تشکیل و چاپ دفترچه باید هزینه حق بیمه برای تمامی اعضای خانواده را نیز پرداخت کنند.

محمودی در پاسخ به این سوال که اگر پناهنده‌ای درطرح‌های قبلی ثبت‌نام نکرده باشد چه مراحلی را باید طی کند، گفت: این دسته از پناهندگان باید مراحل پیش ثبت‌نام را انجام دهند و ضرورت دارد در زمان حضور در دفاتر پیشخوان مراتب را به صادرکنندگان دفترچه اطلاع دهند.

وی اظهارکرد: در صورت عدم احراز هویت پناهندگان و یا هرگونه تغییر در وضع خانوار از جمله نوزادان باید مراتب از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت پیگیری شود.

پناهندگان می‌توانند در زمان‌های ذکر شده با در دست داشتن کارت هویت، کارت آمایش و برگ تردد معتبر، یک قطعه عکس ۴*۳، گواهی صادره از سوی پزشک معتمد سازمان بیمه سلامت برای آن دسته از پناهندگانی که دارای بیماری خاص (نارسایی کلیوی، تلاسمی،هموفیلی،پیوند کلیه ،ام اس) هستند به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند. پناهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام ترجیحا سرپرست خانوار باید حضور داشته باشد و در غیراینصورت یک نفر از اعضای خانواده با در دست داشتن مدارک فوق ( برای کلیه اعضای خانوار) که الزامی است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار