در آستانه سال تحصیلی جدید ، مدارس به وسایل ورزشی تجهیز می شوند

یزد (پانا) – معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد درگفتگو با خبرنگار پانا گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید وسایل ورزشی مصرفی 26 شهریورماه به شهرستانها ومناطق استان ارسال می شود.

کد مطلب: ۹۵۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه سال تحصیلی جدید ، مدارس به وسایل ورزشی تجهیز می شوند

"عباس دهقان"با اعلام این خبر افزود: این تجهیزات شامل انواع توپ و تور ، میزتنیس ، پایه والیبال و سایر تجهیزات مصرفی به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان است که به 14 شهرستان ومنطقه استان ارسال می شود تا دراختیار مدارس قرار گیرد.

"دهقان"خاطرنشان کرد: درراستای پروژه مهر و آماده سازی مدارس ، این معاونت در کارگروه بهداشت وسلامت ، ایمن سازی فضای ورزشی و بهداشت محیطی مدارس را در دستور کار خود داشته است .

وی به کسب 35 مدال رنگارنگ و 2 کاپ اخلاق توسط تیم های اعزامی به مسابقات کشوری در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع 194 ورزشکار دختر وپسر به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند .

ایشان ازانتخاب و عضویت یک دانش آموز یزدی در تیم ملی دو میدانی خبرداد وافزود: این دانش آموز نیز توانست در مسابقات جهانی هنگ کنک وکراوسی به یک مقام پنجم ویک مقام هفتم جهانی دست یابد .

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان یزد درتشریح فعالیت های این حوزه درسال تحصیلی قبل گفت: برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای با شرکت 65 هزار دانش آموز ، اجرای طرح ورزش صبحگاهی در416 مدرسه و اجرای طرح حیاط پویا در 332 مدرسه ازجمله طرح های موفق حوزه تربیت بدنی در مدارس است و در تابستان امسال نیز قریب 70 هزار دانش آموز در کلاس های ورزشی کانون های درون وبرون مدرسه ای شرکت کرده اند .

این مسئول اجرای طرح ارزیابی ساختار قامتی 40 درصد از دانش آموزان استان و برگزاری کلاس آموزشی توانمند سازی آموزگاران با شرکت 650 آموزگار و تجهیز 12 فضا و اماکن ورزشی خارج از مدارس به هزینه 170 میلیون تومان را ازدیگراقدامات این معاونت برشمرد.

"دهقان"افزود: درسال تحصیلی پیش رو هیچ طرح جدیدی از سوی این حوزه در مدارس اجرائی نخواهد شد و تمام تلاش برروی تداوم و تقویت طرح های موجود متمرکز شده است.

عباس دهقان در خصوص موفقیت های دانش آموزان استان درحوزه سلامت نیز گفت: امسال 33 هزار دانش اموز به عنوان سفیران سلامت در مدارس فعالیت داشتند که اقدامات خوبی برای آموزش همسالان در زمینه های بهداشت، سلامت، ایمنی و حفظ محیط زیست انجام شده است.

وی اجرای طرح وارنش فلوراید ترابی 128 هزار و 400 دانش آموز ابتدائی ، اجرای طرح بررسی پوسیدگی دندان 20 هزار دانش اموزان پایه ششم ، آموزش آشنائی با اصول بهداشت فردی ، بهداشت محیط و بیماری های واگیردار به 160 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی، اجرای برنامه سلامت نوجوانی در مدارس شبانه روزی و آموزش 2 هزار 178 دانش آموز، اجرای طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی برای 40 هزار دانش آموز دختر دبیرستانی را از دیگر طرح های اجرا شده در حوزه سلامت دانش آموزان استان ذکرکرد.

ایشان همچنین به ترویج اصول ایمنی در مدارس اشاره کرد و گفت: با مشارکت جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران استانداری، آتش نشانی، ومرکز فوریت های پزشکی بیش از 30 هزار دانش آموز استان با اصول ایمنی وراههای مقابله با حوادث طبیعی وانسانی آموزش دیده اند.

دهقان به ساماندهی آموزش وتجهیزبرنامه های امداد ونجات در مدارس اشاره کرد وافزود: دراین راستا نیز طرح دادرس با همکاری جمعیت هلال احمر و با حضور 260 تیم 14 نفره در مدارس استان شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار