حمیدی خبر داد: انجام یک دقیقه حرکات ورزشی در ساعات درسی از سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح جدیدی در مدارس خبر داد که طبق آن دانش‌آموزان در ساعات درسی یک دقیقه حرکات ورزشی انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۹۵۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی خبر داد: انجام یک دقیقه حرکات ورزشی در ساعات درسی از سال تحصیلی جدید

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، از ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: «تلاش می‌کنیم ساحت تربیت‌بدنی و سلامت را پیگیری کنیم.»

او گفت: «در سند تحول هم به حوزه زیستی و بدنی اشاره ‌شده است. صد هزار آموزگار تحت آموزش‌های تربیت‌بدنی قرار گرفتند، توسعه تجهیزات و فضاهای ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین در آستانه بازگشایی مدارس 35 میلیارد تومان تجهیزات ورزشی به مدارس استان ارسال می‌شود.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت ادامه داد: «آسفالت مدارس از جمله فعالیت‌هایی است که با تعامل با شهرداری‌ها انجام‌ شده است. موضوع ایمن‌سازی، خط‌کشی فضای مدارس، بهداشت مدارس از دیگر فعالیت‌های انجام‌ شده است.»

حمیدی گفت: «مدارس پویا در پروژه مهر دیده ‌شده است، بنابراین تلاش کردیم حیاط پویا را به مدرسه پویا تبدیل کنیم و به همین خاطر دستورالعمل‌ها آن ابلاغ ‌شده است.»

او افزود: «در طرحی جدید در ساعات درسی دانش‌آموزان یک دقیقه حرکات ورزشی انجام می‌دهند. سالن‌های ورزشی در 380 مدرسه دخترانه مطابق با برنامه‌های درسی ایجاد شده است. دستورالعمل مدرسه میزبان ابلاغ‌ شده و از هم‌اکنون مدرسه‌ها برای اجرای مسابقات ورزشی آماده می‌شوند.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از آماده شدن 150 زمین چمن مصنوعی برای اول مهر خبر داد و گفت: «82 درصد ابلاغ مربیان تربیت‌بدنی صادر شده است و در بحث ایمنی تلاش کردیم تا حوادث به ‌شدت کاهش یابد، تحقیقات نشان می‌دهد که باید در حوزه ایمنی آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهیم.»

حمیدی افزود: «در پروژه مهر، مسائل ایمنی گنجانده ‌شده است. همچنین در سال تحصیلی جدید مسابقات ورزشی به استان‌ها واگذار می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار