صادرات بیش از 1600 تن تخم مرغ خوراکی از آذربایجان شرقی

فعالیت ۶ شرکت و واحد بسته بندی تخم مرغ در زمینه صادرات

تبریز (پانا) - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 1600 تن تخم مرغ خوراکی با نظارتهای دقیق اداره کل دامپزشکی استان به کشورهای عراق و عمان صادر شده است.

کد مطلب: ۹۵۳۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
صادرات بیش از 1600 تن تخم مرغ خوراکی از آذربایجان شرقی

امیرحسین بهداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال 1398 که سال رونق تولید نامگذاری شده است و در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی ، از خرداد ماه سالجاری و با آغاز روند صادرات تخم مرغ خوراکی تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ششصد و 48 هزار و پانصد کیلوگرم تخم مرغ خوراکی از واحدهای مجاز بسته بندی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی پس از انجام آزمایشات لازم، امورات مربوطه و نظارتهای بهداشتی، به مقصد کشورهای عراق و عمان صادر شده است.

وی افزود: این مقدار صادرات با صدور 77 فقره گواهی بهداشتی صادر شده توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: این مقدار تخم مرغ خوراکی از طریق گمرکات استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، کردستان و هرمزگان صادر می گردد.

بهداد خاطر نشان کرد: شش شرکت و واحد بسته بندی تخم مرغ در استان که دارای پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی هستند و نسبت به اخذ مجوز و تائیدیه اتحادیه مرغ تخمگذار میهن اقدام نموده اند، در زمینه صادرات تخم مرغ خوراکی فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار