معاون آموزش متوسطه: الگوی برنامه تعالی بازنگری شده است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازنگری الگوی برنامه تعالی خبر داد. به گفته او ابعاد آموزشی مانند توسعه مشارکت و مفاهیم مدیریتی در این الگو وجود دارد.

کد مطلب: ۹۵۳۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه: الگوی برنامه تعالی بازنگری شده است

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، علیرضا کمرئی در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش گفت: «فعالیت‌های پشتیبانی نباید نظام آموزشی را از اهدافش غافل کند، سیاست‌های کلی و توافقی و جمعی در آموزش‌وپرورش باید در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها ساری و جاری باشد.»

او افزود: «سیاست‌های رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار ما در اجرای سند تحول باشد، الگوی برنامه تعالی در مدرسه به‌عنوان الگو و ابزار مدیریتی است و الگوی تعالی تنها الگوی مهارتی در سطح کشور برای اداره مدارس است لذا اگر الگوی دیگری برآمده از مدرسه باشد می‌توان از آن استفاده کرد.»

او افزود: «فعلاً الگوی تعالی برنامه مناسبی در مدارس است و این الگو بازنگری شده است. ابعاد آموزشی مانند توسعه مشارکت و مفاهیم مدیریتی در این الگو وجود دارد.»

او اضافه کرد: «در این طرح بر بخش خودارزیابی متمرکز خواهیم شد لذا فعالیت‌هایی در قالب 4 میز در قالب طرح تعالی در مدارس در حال اجرا است.»

کمرئی افزود: «الگوی تعالی ابزار مدیریتی است و هیچ تعارضی با برنامه‌های سند تحول ندارد بلکه ابزار تحقق آن است، توانمندکردن مدیران از جمله ویژگی‌های طرح تعالی است و براساس سند برنامه‌ها را پر خواهد کرد لذا تبیین مفهوم مدرسه‌محوری، تمرکز روی گروه‌های آموزشی، ازجمله برنامه‌ها است.»

کمرئی گروه‌های آمورشی را تنها کانون توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان برشمرد و گفت: «مرکز اصلی کانون یادگیری و یاددهی کارگروه‌های آموزشی است. همچنین کارگروه‌های آموزشی، کانون اصلی توسعه حرفه‌ای است بنابراین روی ابعاد مهارتی و رشد توانمندی‌ها تمرکز داشته باشیم لذا جشنواره‌ها، اجتماعات یادگیری، کارگاه‌های آموزشی ازجمله مصادیق توسعه حرفه‌ای است.»

معاون آموزش متوسطه گفت: «توسعه محیط‌های یادگیری، حضور مدیران در برنامه‌ها و تقویت پژوهش‌سراها ازجمله برنامه‌های این معاونت است.»

او بر عدم‌ تغییر کاربری هنرستان‌ها، جدی گرفتن برون‌سپاری و تحلیل نتایج تأکید و عنوان کرد: «عدم تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه مهارت‌آموزی مهم‌ترین مشکل در این حوزه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار