مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین :

اولین انتخابات شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها در قزوین برگزار می‌شود

قزوین (پانا)- مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت:اولین دوره انتخابات شورای توسعه و حمایت از سمن‌های استان قزوین که در زمینه نظارت و تایید صلاحیت سازمان های مردم نهاد فعالیت می کند، آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۳۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین انتخابات شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در راستای اجرای ماده ۶ تصویب نامه شماره ۶۷۷۳۵/ت مورخ ششم شهریور ماه ۹۵ هیأت وزیران (موضوع آئین نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد)، اولین دوره انتخابات شورای توسعه و حمایت، روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه سال جاری در محل سالن اجتماعات باقرالعلوم (ع) استانداری قزوین برگزار می‌شود.

مریم بیدخام با اشاره به فعالیت هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد در گذشته و تبدیل آن به شورای توسعه و حمایت از سمن ها، افزود: نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد که دارای پروانه فعالیت معتبر از استانداری هستند، برای ثبت نام و دریافت کارت ورود به انتخابات باید به دبیرخانه سازمانهای مردم نهاد مراجعه کرده و موراد لازم را انجام دهند.

این مسئول گفت: در این انتخابات ۲ نفر از سمن ها با انتخاب اعضای دیگر سمن ها به عضویت شورای یاد شده درمی آیند ضمن آنکه نمایندگان چهار دستگاه شامل میراث فرهنگی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و محیط زیست نیز از این پس در این شورا حضور خواهند داشت و بر کار تایید صلاحیت و نظارت بر فعالیت سازمان های مردم نهاد استان دخالت می کنند.

وی همچنین گفت: سازمانهایی که متقاضی نامزدی در انتخابات برای تصدی سمت نماینده سازمان‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت هستند، باید از اول مهرماه سال جاری تا به مدت ۶ روز مراحل ثبت نام خود را پیگیری نمایند.

بیدخام همچنین در خصوص شرایط رای دهندگان در انتخابات نیز توضیح داد: سازمان هایی که فقط می‌خواهند متقاضی رای دادن در انتخابات هستند باید از ابتدای مهر ماه تا ۲۸ آبان ماه سال جاری مراحل ثبت نام را انجام دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت ورود به جلسه رای دهندگان و نامزدهای انتخابات را تشریح کرد و گفت: تصویر پروانه فعالیت صادره از استانداری، تصویر آخرین آگهی روزنامه رسمی کشور مبنی بر ثبت تغییرات هیات مدیره سازمان مردم نهاد، اصل صورتجلسه هیات مدیره سازمان مردم نهاد مبنی بر معرفی نماینده تام الاختیار برای شرکت در انتخابات (ممهور به مهرسازمان مردم نهاد)، یک قطعه عکس ۴×۳ برای نماینده و تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برای ثبت نام ضروری است.

بیدخام یادآور شد: هر سازمان مردم نهاد فقط می‌تواند در خصوص معرفی نماینده اقدام کرده و حضور نماینده جهت ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار