محسن حاجی میرزایی در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش‌وپرورش؛

سند تحول برای تحقق، باید به وجدان و درد مشترک جامعه تبدیل شود

قزوین (پانا) - محسن حاجی میرزایی در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول در آموزش‌وپرورش گفت: سند تحول برای تحقق، باید به وجدان و درد مشترک جامعه تبدیل شود.

کد مطلب: ۹۵۳۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول برای تحقق، باید به وجدان و درد مشترک جامعه تبدیل شود

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش‌وپرورش که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری محرم و آرزوی توفیق و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در 4 دهه از عمر انقلاب، خدمات ارزشمند و بزرگی در این برهه از زمان توسط آموزش‌وپرورش انجام‌شده است ازجمله توزیع فرصت‌های برابر یادگیری، افزایش پوشش تحصیلی در دوره‌های مختلف تحصیلی، افزایش نسبت دختران در مدارس، افزایش 26 هزار کلاس درس به بیش از 500 هزار کلاس درس، ازجمله خدمات بزرگی است که پس از پیروزی انقلاب انجام‌ شده است.

حاجی میرزایی افزود: آموزش‌وپرورش پس از انقلاب نقاط عطفی داشته است و پاسخ خوبی به انفجار جمعیت داده است و امروز آموزش‌وپرورش به آرامش نسبی رسیده است.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه یکی از خطراتی که سازمان‌ها به‌ویژه سازمان‌های گسترده مانند آموزش‌وپرورش را تهدید می‌کند فاصله گرفتن آن‌ها از مأموریت اصلی است، تصریح کرد: مهم‌ترین مأموریت نظام تعلیم و تربیت آماده کردن انسان‌ها برای زندگی شرافتمندانه است لذا فطرت دانش آموزان باید به نحو مطلوبی پرورش پیدا کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: سرعت تحول و دگرگونی‌ها در دنیا، انسان و جامعه را با مخاطره روبه‌رو می‌کند لذا آنچه می‌تواند برای انسان در برابر مخاطرات مصونیت ایجاد کند، آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های نظام‌های تعلیم و تربیت اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت انسان باید به‌گونه‌ای تربیت شود تا به‌راحتی بتواند نه بگوید وآموزش‌وپرورش باید بتواند تجارب را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند.

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: در بسیاری از زمینه‌ها دستاوردهایی ارزشمند و بزرگی داریم اما رشد محدود و جزیره‌ای مطلوب ما نیست لذا باب توسعه فرصت‌های عدالت محور را باید در دستور کار قرار دهیم تا تفاوت‌ها از بین برود.

وی اضافه کرد: سرعت تغییرات در جامعه به‌گونه‌ای است که بسیاری از مشاغل به‌مرور حذف می شود لذا آموزش‌وپرورش باید این آمادگی را در جامعه ایجاد کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش محل فروش کالا نیست و دانش‌آموز دریافت‌کننده صرف نیست این مجموعه باید دانش آموزان را برای ایفای یک نقش فعال در جامعه تربیت کند، گفت: مهم‌ترین شغل هستی، معلمی است و شغلی پیچیده‌تر و عمیق‌تر از شغل معلمی وجود ندارد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: معلم را باید در جامعه ارج نهیم لذا لایحه‌ای را در این خصوص تنظیم و به مجلس ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای سند تحول در آموزش‌وپرورش گفت: برای تحقق یک برنامه باید سه برابر تدوین آن برنامه‌ریزی شود، لذا برای تحقق اهداف بلند سند تحول، تمام جامعه باید به یک وجدان و درد مشترک برسد.

وی به سه نکته در اجرای سند تحول اشاره کرد و گفت: نکته اول آن است که میزان تحقق سند وابسته به اشتراک گذاشتن آن نیست، نکته دوم؛ مشارکت همه بخش‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کشور در تحقق سند تحول لازم است.

حاجی میرزایی توجه به واقعیت‌ها را سومین و آخرین شرط تحقق سند دانست و اظهار کرد: در این زمینه اعتبارات و نیروی انسانی نیاز است لذا برای پرداخت مطالبات معوق تلاش می‌کنیم و برای جلوگیری از انباشت مطالبات در بودجه 99 نیز تمام سعی خود را به کار می‌گیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ایمان به توانمندی‌های همکاران فرهنگی، امید به آینده بهتری داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار