در گفت‌وگو با پانا

غلامرضا محمدی: کُشتی قهرمانی جهان سخت‌تر شده اما این موضوع دلیلی برای نتیجه‌ نگرفتن ایران نیست

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از آمادگی مطلوب شاگردانش برای حضور در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی قزاقستان خبر داد اما تأکید کرد در این دوره کار آزادکاران در مقایسه با قبل سخت‌تر شده است.

کد مطلب: ۹۵۳۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا محمدی: کُشتی قهرمانی جهان سخت‌تر شده اما این موضوع دلیلی برای نتیجه‌ نگرفتن ایران نیست

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره شرایط ملی‌پوشان کشتی آزاد پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان گفت: «خوشبختانه شرایط تیم ملی خیلی خوب است اما کار سخت است، این اولین مسابقه کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود و قزاق‌ها با توجه به میزبانی این رقابت‌ها تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا بهترین مدال‌ها را به‌دست آورند. ما در ۹ ماه گذشته ۱۷ مرحله اردو داشتیم و تمام تلاش خودمان را برای یک نمایش قابل قبول کرده‌ایم، امیدواریم در هر مسابقه روز ما باشد و بتوانیم با تمام قوا بهترین کشتی‌ها را ارائه بدهیم. همیشه مسابقات جهانی قبل از المپیک سخت بوده و این بار هم سخت‌تر است چرا که گزینشی المپیک محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: «خوشبختانه کشتی‌گیران هم در شرایط روحی و روانی خوبی به سر می‌برند، اما همان‌طور که گفتم کار واقعاً سخت است. در برخی از اوزان مدال که هیچ، بلکه کسب سهمیه المپیک هم مشکل است. یکی از مشکلات ما این است که در المپیک توکیو سهمیه‌ها نسبت به ریو کمتر شده و ما با یک مسابقه کمتر برای کسب سهمیه اعزام می‌شویم، در چنین شرایطی طبیعی است که همه در رقابت‌های جهانی یک هدف دارند و آن هم کسب سهمیه است و با همه توان خود به این مسابقه می‌آیند.»

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه با اشاره به میزبانی قزاقستان گفت: «قزاق‌ها در اتحادیه جهانی کشتی شخصیت‌هایی تأثیرگذار دارند و قطعاً این موضوع کار را برای ما سخت می‌کند چرا که ممکن است چنین مسائلی روی داوری‌ها تأثیرگذار باشد. ولی تیم ما به هیچ کدام از مسائل توجه نمی‌کند و سعی می‌کنیم فقط به ارائه یک کشتی قابل قبول فکر کنیم.»

نایب قهرمان سابق کشتی آزاد جهان افزود: «در این چند سال یکی از عمده‌ترین مشکلات آزادکاران شکست در ثانیه‌های پایانی بود، ما در این مدتی که تمرینات را برای جهانی پیگیری می‌کردیم به شدت روی این موضوع کار کردیم تا ملی پوشان شرایط را روی تشک کشتی مدیریت کنند. امیدواریم که در جهانی این اتفاق اصلاً رقم نخورد.»

وی ادامه داد: «همانطور که گفتم کار سخت است و ما هم این موضوع را می‌دانیم اما دلیل نمی‌شود که این موضوع را بهانه‌ای برای عدم نتیجه‌گیری بدانیم. ما این مدت سخت تمرین کردیم و خوشبختانه کشتی‌گیران هم به یک خودباوری و اعتماد به نفس قابل قبول رسیدند و به همین علت به کسب نتیجه و عملکرد قابل قبول در جهانی امیدوار هستم.»

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان به علت همراهی رضا یزدانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: «یزدانی از سرمایه‌های کشتی آزاد است و حضور او در کنار دیگر کشتی گیران و انتقال تجربه خودش به آنها باعث می‌شود تا آنها روحیه بگیرند. در سنگین‌وزن یزدانی می‌تواند به ما خیلی کمک کند به همین دلیل با تصمیم کادر فنی و هماهنگی علیرضا دبیر و محسن کاوه این اتفاق افتاد. امیدوارم در جهانی اتفاقات خوبی برای تیم ما رقم بخورد و با دست‌پر به ایران برگردیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار