بعیدی نژاد: نفت خود را به شرکت خصوصی فروخته‌ایم

تهران (پانا) - سفیر ایران در لندن گفت: ایران نفت خود را به یک شرکت خصوصی در دریا فروخته که این هم نقض اظهارات رسمی مقامات کشور در یادداشت سفارت ایران نیست.

کد مطلب: ۹۵۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بعیدی نژاد: نفت خود را به شرکت خصوصی فروخته‌ایم

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن طی مطلبی در صفحه شخصی خود تاکید کرد: آقای فابیان پیکاردو رئیس دولت جبل الطارق تأکید نموده است که ایران اعلام کرده بود که نفت ایران به مقصد کشور تحت تحریم اتحادیه اروپا نخواهد رفت، اما تعهدی به ما نداده بود که نفت ایران از سوریه سر در نیاورد. لذا با فروش نفت به شرکت خصوصی حتی اگر نفت از سوریه سردربیاورد نمی توان ایران را متهم به نقض موضع رسمی خود کرد.

وی تاکید کرد: لازم می دانم این توضیح را اضافه کنم که اظهارات آقای پیکاردو موید همان مواضع و توضیحات اعلام شده از سوی کشورمان می باشد. وقتی مقامات انگلیس و جبل الطارق بعد از تصمیم به رفع توقیف نفتکش، به تعهد ایران اشاره کردند، برخی از معاندین که نمی توانستند آزادی نفتکش در سایه اقتدار سیاسی و دیپلماتیک ایران را باور کنند، این تعهد را، به دروغ به سپردن ضمانت های سنگین ایران نزد دولت انگلیس و زد و بند سیاسی تفسیر کردند.

سفیر ایران در لندن اظهار داشت: ولی امروز خوشحالیم که برای همه کاملاً مشخص گردید که منظور طرف انگلیسی از تعهد ایران همان اظهارات رسمی و متن یادداشت رسمی سفارت ایران بوده است و مشخص گردید که ایران نفت خود را به یک شرکت خصوصی در دریا فروخته که این هم نقض اظهارات رسمی مقامات کشور مورد اشاره در یادداشت سفارت نمی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار