در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها صورت گرفت؛

ارائه گزارش پروژه مهر و وضعیت نیروی انسانی در آستانه بازگشایی مدارس

تهران (پانا) - در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش گزارش پروژه مهر و وضعیت نیروی انسانی در آستانه بازگشایی مدارس ارائه شد.

کد مطلب: ۹۵۳۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ارائه گزارش پروژه مهر و وضعیت نیروی انسانی در آستانه بازگشایی مدارس

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، درنخستین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، معاون آموزش متوسطه به عنوان رئیس ستاد پروژه مهر و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در مورد آخرین وضعیت نیروی انسانی در آستانه بازگشایی مدارس به ارایه توضیحاتی پرداختند که به شرح زیر است:

معاون آموزش متوسطه

علیرضا کمرئی با اشاره به پروژه مهر سال ۹۸گفت: تمرکز اصلی ما روی هدف‌های محوری، شناسایی مشکلات، رصد مستمر در فرایند، نیل به مشارکت و بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه در پروژه مهر مورد نظارت قرار گرفت.

او گفت: البته تفویض اختیار انجام شده است و ستاد به انجام نظارت بر این پروژه می پرداخت و نحوه نظارت بر این پروژه در سال گذشته بر ۷۸شاخص در مدارس بود که با کاهش شاخص‌ها در سال جاری به ده شاخص کلیدی، مدارس اقدام به خود اظهاری شاخص‌ها کردند چرا که صد هزار مدرسه داریم و باید به گزارش‌های مدارس اعتماد کنیم که دو شاخص کلیدی آمادگی فضا و مهیا بودن نیروی انسانی برای مدارس است. همچنین شاخص‌های دیگری نیز علاوه بر مدارس به استان‌ها فرستاده شده است.

او ادامه داد: تعداد زیادی از استان‌ها مانور بازگشایی مدارس را انجام داده‌اند و انجام این مانور به این معنا است که استان‌ها به مراحل نهایی پروژه مهر رسیده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اشاره کرد: اولویت نیروی انسانی با مدارس است و ممکن است به دلیل این اولویت استان‌ها با مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی اداری داشته باشند.

او گفت: انتظار داریم استان‌ها شرایط مناسب اعلام شده برای بازگشایی مدارس را ادامه دهند و همزمان آمادگی برای مشکلات و اتفاقات و حوادث پیش رو داشته باشند.

کمرئی با اشاره به اینکه هفت شاخص ایمنی برای مدارس وجود دارد که در صورت نبود این شاخص‌ها مدارس حق بهره‌برداری نخواهند داشت افزود: بازگشایی مدارس یک پروژه ملی و دارای اهمیت است لذا با تشکر از همکاری که استان‌ها تاکنون داشته‌اند اما نیاز به اهتمام و تمرکز ویژه داریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع

علی الهیار ترکمن با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، افزود: یکی از اجزای اصلی پروژه مهر تامین نیروی انسانی است که کار آن از زمستان ٩٧ آغاز شد و با تعامل با تمام مدیران کل تا امروز ادامه داشته است .

الهیار با بیان اینکه هیچ کلاسی در شروع سال تحصیلی نباید بدون معلم باشد،گفت: از٨٧٠ هزار نفر نیروی شاغل درآموزش و پرورش؛ ۶۴ درصد معلمان، ١١درصد نیروهای حق التدریسی، ۵ درصد نیروی کیفیت بخشی و٢٠ درصد مدیریت آموزشگاهی هستند که کلیت شاکله نیروی انسانی در آموزش و پرورش است .

او در ادامه اضافه کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش توزیع نامتوازن نیروی انسانی در استان‌ها است،که بررسی‌های زیادی برای رفع این مشکل صورت گرفته است .

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اشاره کرد: تامین نیرو در مدیریت آموزشگاه به صورت کامل انجام گرفته است و این تامین به صورت کسری در تامین معلم به وجود آمده است.

او اذعان کرد: سال٩٧ در طول سال تحصیلی بازنشستگی نیروی انسانی داشتیم و هر چه سال گذشت به حجم ساعات حق التدریس اضافه شده است که این حجم بر روی برنامه ریزی مالی تاثیر گذاشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اشاره کرد: در برنامه ریزی نیروی انسانی کمک کنید تا ابتدای سال بازنشستگی نیروی انسانی یا مرخصی‌ها اتفاق بیفتد تا بر مبنای آن حق التدریس استان‌ها شکل بگیرد و باید برای ادامه سال تحصیلی برنامه‌ای برای نگهداشت نیروی انسانی داشته باشیم .

الهیار با اشاره به اصل تفاهم نامه‌های نیروی انسانی استان‌ها، افزود: حدود ١٢میلیون و۶٨٠ هزار دانش آموز و ۵١٢ هزار کلاس برای شروع سال تحصیلی پیش بینی شده است .

او در پایان گفت: از اول مهرماه صدور احکام معلم تمام وقت صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار