آمریکا به حمله پهپادی یمن علیه عربستان واکنش نشان داد

تهران (پانا) - سفیر آمریکا در عربستان به حمله پهپادی نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۵۳۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا به حمله پهپادی یمن علیه عربستان واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جان ابی زید»، سفیر آمریکا در عربستان به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیاست نفتی آرامکو واقع در شرق عربستان واکنش نشان دادند.

سفیر آمریکا در عربستان در این ارتباط در حساب کاربری خود در توئیتر گفته است: آمریکا حملات پهپادی امروز علیه تاسیاست نفتی در «بقیق» و «هجره خریص» را به شدت محکوم می‌کند.

جان ابی زید همچنین در ادامه مدعی شد: این حملات علیه زیرساخت‌های حیاتی که جان بسیاری از شهروندان و غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، غیرقابل قبول است و دیر یا زود نتایج آن منجر به از دست رفتن جان بی گناهان خواهد شد.

ادعاهای سفیر آمریکا در عربستان پس از آن مطرح شده که ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه نبرد خود با متجاوزان سعودی موفق شدند یک عملیات پهپادی موفقیت آمیز را علیه شرکت نفتی آرامکو عربستان در شرق این کشور انجام دهند.

در همین ارتباط، وزارت کشور عربستان با تائید این حمله اعلام کرد: بامداد امروز دو آتش‌سوزی در دو کارخانه شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار