وزیر بهداشت: تمام داروهای موردنیاز تا ۳ سال دیگر در کشور تامین می‌شود

تهران(پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت در زمینه دارو، ۹۷ درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می شود، با استفاده از ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان تصمیم داریم در ۳ سال آینده تمام داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

کد مطلب: ۹۵۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت:  تمام داروهای موردنیاز تا ۳ سال دیگر در کشور تامین می‌شود

سعید نمکی روز شنبه در نشست مشترک با نیلا ملوک همتای اندونزیایی خود گفت:همکاری با کشورهای آسیایی به ویژه اندونزی برای ایران بسیار مهم است و آماده گسترش همکاری‌های بیشتر با این کشور هستیم. ایران آماده همکاری با اندونزی در زمینه صنعت حلال، واکسیناسیون، توریسم سلامت، درمان، پژوهش و آموزش است.

وی گفت: اندونزی تجربه خوبی در مدیریت بلایای طبیعی دارد و آماده استفاده از تجربیات این کشور هستیم.

وزیر بهداشت به سفر رییس جمهوری اندونزی به ایران در سال ۲۰۱۶ و سفر اخیر وزیر خارجه ایران به اندونزی اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه زیر ساخت ها، واکسیناسیون، کنترل بیماری ها و بهداشت زنان و کودکان دستاوردهای خوبی داشته است.

وی به اجرای طرح تحول سلامت در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: سهم بخش سلامت از جی دی پی کشور(تولید ناخالص داخلی) بعد از اجرای این طرح، حداقل۳ درصد افزایش یافت.

نمکی گفت: توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم و خدمات درمانی ارزان برای بیماران صعب العلاج از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت بود.

وی افزود: در گام دوم طرح تحول سلامت، اولویت پیشگیری بر درمان را پیگیری می کنیم.

نمکی گفت: فشار خون ۳۰ میلیون نفر را پایش کردیم تا با تغییر سبک زندگی، مرگ ۹۷ هزار نفر در سال را کاهش دهیم و بیماری های قلبی و کلیوی را کنترل کنیم.

وی افزود: توانستیم پرونده الکترونیک سلامت را برای همه فعال کنیم که ریل خوبی برای نظام ارجاع و پزشک خانواده است. پوشش بیمه همگانی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید بود که بنا داریم هیچ ایرانی بدون بیمه سلامت نباشد.

وزیر بهداشت گفت: ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی داریم که نیازهای آموزشی ما را تامین می کنند و آماده جذب توریست سلامت از اندونزی هستیم.

نمکی به ریشه کنی سرخک، حذف مالاریا و کزاز نوزادان و شروع تلاش ها برای حذف بیماری های مشترک انسان و دام اشاره کرد و افزود: از نیمه دوم امسال برنامه « هر خانه، یک پایگاه سلامت» را شروع می کنیم که در این برنامه، ۲۰ میلیون زن را برای جامعه محور کردن نظام سلامت آموزش خواهیم داد.

وی به امضای سه قرارداد همکاری بین ایران و اندونزی در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: حضور وزیر بهداشت اندونزی در ایران نه به قلدرمابان است.

نمکی افزود: آماده تشکیل کارگروه هایی با وزارت بهداشت اندونزی برای توسعه توریسم سلامت بین دو کشور هستیم.

وی گفت: آماده انتقال تجربه و دانش به اندونزی در زمینه فناوری های دارویی، سلول های بنیادی و پیوند عضو هستیم.

مدیرکل بین‌الملل وزارت بهداشت ایران و معاون دارویی وزارت بهداشت اندونزی، برنامه عملیاتی همکاری‌های بهداشتی بین دو کشور را در حاشیه مجمع جهانی سلامت در ژنو در خرداد امسال امضا کردند.

بر اساس این برنامه، دو کشور در زمینه تولید مشترک واکسن و دارو، پوشش همگانی سلامت، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، فوریت‌های پزشکی و مدیریت سلامت بلایا همکاری‌ها را توسعه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار