رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تأکید کرد:

حمایت دولت از طرح‌های مبارزه با مواد مخدر

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت دولت با تمام امکانات از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند تا ستاد مبارزه با مواد مخدر در تحقق هدف گذاری‌ها و برنامه‌ها موفق شود.

کد مطلب: ۹۵۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حمایت دولت از طرح‌های مبارزه با مواد مخدر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمود واعظی در همایش طرح یاریگران زندگی به موضوع مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اولویت نخست باید پیشگیری و بعد از آن درمان باشد و کاشت و تولید، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح عالی مد نظر قرار گیرد و در سطح عالی با کشور افغانستان همکاری کنیم. تا وقتی مرکز تولید و کاشت مواد مخدر این گونه فعالیت کند، کار ما هم سخت‌تر می‌شود، تلاش‌های ما در داخل کشور هم باید مضاعف شود.

واعظی گفت: آموزش نیز در مبارزه با مواد مخدر به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مهم است. البته در این ۱۰ تا ۱۱ ماه اخیر شاهد هستیم رابطه نزدیکی بین برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و صدا و سیما وجود دارد.

وی گفت: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد به ویژه در موضوع آگاهی رساندن به خانواده‌ها و جامعه، استفاده از روش‌های جدید بسیار موثر است، می‌توانیم از هنر نیز بهره بگیریم از جمله از عکس، طنز و سینما می‌توان استفاده کرد یا از موسیقی و سریال‌هایی که ساخته می‌شود می‌توان در امر مبارزه با مواد مخدر بهره گرفت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: مسئله اشتغال جوانان هم یک اصل است، چون جوانان از گاهی فرط بیکاری به این سمت کشیده می‌شوند. امروز که هم شرایط منطقه و هم شرایط جهان تغییر پیداکرده و تجهیزات و فناوری‌های مختلف در خدمت قاچاقچیان مواد مخدر قرار گرفته، طبیعی است که ما نیز باید خودمان را تقویت کنیم و قوانین نیز دست ستاد مبارزه با مواد مخدر را باز بگذارد.

واعظی گفت: باید با یک پشتوانه مالی از بنیه اقتصادی خوبی برخودار باشید تا مرز‌ها را ببندید و تجهیزات و فناوری خوبی داشته باشید تا با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کنید. وقتی قاچاقچیان خود را به تجهیزات مدرن مجهز می‌کنند، نمی‌توان با آن‌ها با ابزار و تجهیزات سنتی مبارزه کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه به کاهش (۶۷ درصدی) آمار شهدای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: البته ما در این راه تاکنون شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم کرده‌ایم که عزم و اراده کشور ما را در مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد و ما به دلیل اعتقادات دینی و مردم خودمان هم نمی‌توانیم، بی‌تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته طبق آمار شهدای ما به دو نفر کاهش پیداکرده است که البته دو نفر هم زیاد است، اما این که تعداد کشته‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر افزایش پیدا کرده است نشان می‌دهد ساماندهی و برنامه‌ریزی قابل توجهی صورت گرفته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: علاوه بر همه دشمنی‌ها، از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در کنار کشور افغانستان قرار داریم و با افزایش تولید مواد مخدر در این کشور مواجه هستیم و این موضوع تلاش‌های ما را مضاعف خواهد کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت جدی می‌کند و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته‌اند و سالی دو بار جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار