کبری خزعلی: بایدها و نبایدها براساس آموزش و تربیت شکل می‌گیرد

تهران (پانا) - عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان را نیروهای قوی انقلاب اسلامی در گام دوم دانست و تاکید کرد باید راه برای آن‌ها باز شود.

کد مطلب: ۹۵۳۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کبری خزعلی: بایدها و نبایدها براساس آموزش و تربیت شکل می‌گیرد

کبری خزعلی در سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی در جمع دانش‌آموران در اردوگاه شهید باهنر گفت: «انقلاب اسلامی در گام دوم از نیروهای قویتری مانند شما دانش‌آموزان برخوردار است و ما با اطمینان راه را برای شما باز می‌کنیم.»

او به برخی خصوصیات الگوهای عاشورایی اشاره کرد و گفت: «این افراد مجاهد و آماده به خدمت در تمام عمر خود بودند اما نقشی که نوجوانان در جنگ نرم و سخت داشتند نیز ستودنی است.»

خزعلی افزود: «امروز پیامبر به‌ وجود شما و خصوصیات نسل شما افتخار می‌کند. شرط تحقق سلامت و نشاط زندگی امامت است. برای زمینه‌ساز آزادی بخشی در جهان باشیم و باید در گام دوم انقلاب این مباحث را پیش ببریم.»

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به سند ۲۰۳۰ و شکستن اقتدار دانش‌آموزان از سوی این سند اشاره کرد و گفت: «در این سند اشاره شده که شما دانش‌آموزان با بسیج و روحیه بسیجی آشنا نشوید. این سند تجربه کردن زندگی شاد و بانشاط غرق در موسیقی را می‌خواهد.»

او خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این کنگره گفت: «خواهش می‌کنم در گام دوم انقلاب قوی‌ترین نیروها را جمع و در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی علاوه‌ بر عرصه خانوادگی ایفای نقش کنید. در سند ۲۰۳۰ بیشترین حضور در صنعت و تجارت است اما عشق زنان در تعلیم و تربیت است.»

خزعلی گفت: «باید و نبایدها براساس آموزش و تربیت است، در حجاب هم این موضوع است بنابراین حجاب اجباری نیست و باید براساس عقل و فطرت باشد.»

حسین تاریخی نیز در ادامه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با خیرمقدم به وزیر آموزش و پرورش گفت: «در کنگره امسال اعضای قرارگاه ملی دانش‌آموزان اتحادیه هستند که به نمایندگی بیش از ۱۳ هزار مدرسه حاضر شده‌اند. در کنگره اهداف و ماموریت‌های اتحادیه مرور می‌شود. انتخابات نیز در این کنگره برگزار می‌شود و در یک فضای رقابتی سالم دانش‌آموزان وارد شورای مرکزی به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری می‌شوند.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «امسال چهلمین سال راه‌اندازی اتحادیه و این کنگره نیز سی‌امین سال شروع کار کنگره است. اتحادیه تلاش کرده است هویت دانش‌آموز را به رسمیت بشناسد. افتخار می‌کنیم جزو تشکل‌هایی هستیم که دانش‌آموز در آن هویت ویژه و موثر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار