راه اندازی میز خدمات فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از راه اندازی میز خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سراسر استان فارس خبر داد و گفت: این اقدام در راستای فراهم سازی زمینه‌های مراقبت از دانش‌آموزان در برابر عوامل مخاطره‌آمیز و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها صورت گرفته است.

کد مطلب: ۹۵۳۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی میز خدمات فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس

جهانبخش بانشی گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان " نماد" یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین طرح‌هایی است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در همین راستا، طرح میز ارائه خدمات اورژانسی به دانش‌آموزان نیز به منظور ظرفیت‌سازی و گسترش هماهنگی‌ها برای رصد و مداخله به موقع و موثر در رفتارهای پر خطر و رویدادهای ناگوار تهدید کننده دانش آموزان در فارس راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت ‌های مهم ارکان نظام و مهمترین دغدغه آموزش و پرورش است، گفت: همزمان با راه‌اندازی میز فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، 43 سیستم کامل رایانه نیز شامل کیس- مانیتور-کی برد- موس، در 5 مدرسه مجری طرح نماد شهرستان مرودشت و 38مرکز مشاوره و هسته مشاوره ، در سایر شهرستان‌های استان توزیع شد.

بانشی گفت : بر اساس طرح نماد، یک درصد دانش‌آموزان نیازمند خدمات اورژانسی تحت این طرح، باید با مداخله سریع درمان شوند و در این زمینه سیاست ما اول کنترل و بعد شناسایی و درمان است و در کنار این موارد باید همزمان رویکرد پیشگیرانه و توانمندسازی را نیز داشته باشیم.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس به مصادیق آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک بخش آسیب‌ها، اعتیاد و مواد مخدر است و دسته دوم شامل آسیب‌های اجتماعی و روانی چون افسردگی، اضطراب، خشم، پرخاشگری، فرار از مدرسه و خانه و همچنین انحرافات اخلاقی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار