سیدجواد حسینی: باید فاصله ستاد و مدارس کم شود

تهران (پانا) - سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش بر حفظ استقلال آموزش و پرورش و کم شدن فاصله میان ستاد و مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: باید فاصله ستاد و مدارس کم شود

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش در مراسم معارفه محسن حاجی‌میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و سیدمحمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: «اگر چه زمان طولانی در این سمت نبودم اما در همین زمان کوتاه تلاش کردم فرصت برنامه‌ریزی برای شروع مهر را از دست ندهیم.»

سیدجواد حسینی ادامه داد: «تلاش کردم آرامش آموزش و پرورش و انسجام درونی دچار نقص و وقفه نشود. سعی کردیم در این مدت روحیه شادی و رضایت‌مندی و امید را هدف‌گذاری کنیم. همچنین پیگیری مطالبات معلمان هدف اصلی ما بود. تلاش برای سهیم شدن فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان و مقدمات ساخت باشگاه بازنشستگان در تمام کشور و توسعه مجمع خیرین مدرسه‌ساز به مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای و پایان بخاری‌های نفتی در مدارس و رسیدگی به مدارس سیل‌زده، طرح ساماندهی مدارس و تشکیل کارگروه‌های اقتصاد آموزش و پرورش و تحقق و اجرایی‌سازی میز سند تحول بنیادین و میزی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی را هدف‌گذاری کردیم.»

او افزود: «مجموعه فعالیت‌های انجام شده و طراحی شده، ثبت شده است و تقدیم آقای حاجی‌میرزایی می‌شود.»

حسینی گفت: «باید تلاش کنیم گفتمان آموزش و پرورش به گفتمان غالب تبدیل شود و استقلال آموزش و پرورش حفظ شود و فاصله ستاد و مدارس کم شود. نهاد اصلی تحول در جامعه آموزش و پروزش است و مدرسه اصل تحول است. مدرسه جعبه سیاه جامعه است و باید قلب تحول در جامعه باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار