استقبال کودکان از تئاتر شاد شاپرک خانوم

تهران (پانا) - تئاتر کودک «شاپرک خانوم» به کارگردانی ندا کاظمی و به نویسندگی بیژن مفید که از ۲۰تا۲۹مرداد ۹۸در پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفت با استقبال جالبی از سوی مخاطبین روبه رو شد. 

کد مطلب: ۹۵۳۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
استقبال کودکان از تئاتر شاد شاپرک خانوم

تئاتر کودک شاپرک خانوم به نویسندگی بیژن مفید درباره ی پروانه ای کوچک به اسم شاپرک خانوم است که به دام عنکبوت افتاده و برای رهایی از دست او معامله ای با او میکند و معامله به این شکل است که شاپرک خانوم باید حشرات را فریب دهد تا خوراک عنکبوت شوند و در این راستا اتفاقاتی برای شاپرک کوچک می افتد. به گفته کارگردان این اثر، شاپرک خانوم یک تئاتر شاد و موزیکال مخصوص کودکان است.
ندا کاظمی کارگردان و تهیه کننده این اثر و مدرس بازیگری در دانشگاه در ارتباط با میزان بازدید کننده های این نمایش و راضی بودن از این میزان بازدید به خبرنگارپانا گفت: با توجه به این که پردیس تئاتر تهران در مرکز شهر قرار ندارد و تقریبا در حاشیه است، نسبت به موقعیت مکانی اش تعداد بازدید کننده ها خوب بود.

وی در رابطه با کودکانی که این روز ها درگیر فضای مجازی هستند و علاقه ای به دیدن تئاتر های مناسبشان ندارند، گفت: شاید یکی از دلایل پررنگش عدم اگاهی درست از تئاتر کودک و نوجوان در بین عموم مردم است و همچنین ناآگاهی عده ای از هنرمندان و هنردوستان نسبت به این مقوله،که باعث ارائه ی کارهای ضعیف و نامناسب و نچسب برای کودکان است.

همچنین وی در رابطه با تاثیر تئاتر بر روی کودکان و درس گرفتن آن ها از تئاتر های مناسبشان، افزود: مسلما اموزش از طریق تئاتر تاثیر گذارترین نوع اموزش است. البته اگر این آموزش به شکل صحیح و درست و توسط متخصصان این رشته صورت بگیرد. هیچ شک و تردیدی نیست که آموزش از طریق تئاتر می تواند در اصلاح عادات نادرست موثر باشد.
وی افزود: همانگونه که ابزار کمک آموزشی در کلاس های درس به مدرس در انتقال مفاهیم کمک می کند، تئاتر هم نقش بارزی در این راستا دارد و ابزاری بسیار موثر برای آموزش صحیح در بهبود باورهای اخلاقی است.

* فاطمه سادات میرزا زاده، خبرنگاردانش آموزمنطقه۱۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار